Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges Alert arriba als 1.500 usuaris en els sis primers mesos de funcionament

La Policia Local ha rebut un total de 517 alertes a través de l’aplicació de seguretat ciutadana, la gran majoria falses alarmes. Els restauradors, comerciants, hostalers i oci nocturn compten amb un botó especial d’alerta per avisar d’incidents als seus negocis. 36 establiments s’hi han registrat.

L’aplicació Sitges Alert arriba al mig any de funcionament superant les 1.500 descàrregues. Concretament, han estat 1.533 persones les que s’ha descarregat l’aplicació, una via de comunicació amb la policia ràpida i eficaç per avisar en cas de situacions de risc o emergència. En aquest temps, la Policia ha atès 517 alertes, 245 pertanyents al botó d’alerta vermell i 268 al botó lila contra la violència de gènere. La majoria d’aquestes alertes han estat falses alarmes. Només en 28 casos les alertes han estat reals, sense cap cas de gravetat. Els avisos més comuns han estat per furts o temptativa de furt, emergències de salut, persones alterades que han provocat alguna baralla o agressió i un accident de trànsit sense ferits. 356 usuaris i usuàries han fet servir el 112 i la secció més utilitzada ha estat la de meteorologia que s’ha consultat 3.862 vegades.

El regidor de Governació, David Martínez, considera que “és bon senyal que no s’hagin atès situacions greus perquè és una mostra més que Sitges és una vila segura. Tot i això, és cabdal que la ciutadania tingui al seu abast una eina de comunicació tan immediata amb la policia, ja que això genera major sensació de seguretat”, i ha afegit que “aquests més de 1.500 usuaris i usuàries que s’han descarregat l’APP saben que tenen comunicació directa amb la Policia només clicant un botó”. El regidor anima “a tota la ciutadania que visqui o treballi a Sitges a donar-se d’alta a l’aplicació i aprofitar aquest canal de comunicació. En relació als turistes, 106 persones que ens han visitat se l’han descarregat. Volem que sigui una eina útil per a tothom”.

Ara fa dos mesos, coincidint amb la temporada d’estiu i amb un gran volum de turistes, l’aplicació es va ampliar amb un botó per a comerciants, hostalers, restauradors i establiments d’oci nocturn, per tal que aquests col·lectius també puguin avisar el més ràpid possible a la policia en cas d’emergència. 36 establiments s’han registrat en aquest temps a l’aplicació, i la Policia només ha rebut dues alertes reals que es van poder atendre ràpidament. Una alerta per insults a un cambrer i una altra per la presència d’una persona que generava inseguretat a l’establiment. Tots aquests establiments adherits estaran identificats properament amb un vinil perquè la ciutadania sàpiga que formen part de Sitges Alert.

L’aplicació es pot descarregar gratuïtament tant a Play Store com a Apple Store. Un cop descarregada, cal omplir els camps amb les dades bàsiques sol·licitades, depenent si l’usuari és ciutadà, turista o establiment, acceptar que el mòbil sigui geolocalitzat en cas de necessitat i, a partir d’aquí, ja es pot utilitzar.