Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges celebrarà el 14 de gener una jornada de Turisme adreçada a empresaris del sector turístic local

Sitges celebrarà el 14 de gener una jornada de Turisme adreçada a empresaris del sector turístic local
Sitges celebrarà el 14 de gener una jornada de Turisme adreçada a empresaris del sector turístic local
L’Hotel MIM Sitges acollirà de 9.00 h a 12.30 h la jornada, organitzada per la regidoria de Turisme amb l’objectiu de presentar i transferir els resultats de diferents estudis desenvolupats darrerament en el marc del pla d’acció de la Regidoria de Turisme. Al llarg de la sessió s’abordaran qüestions d’interès i actualitat de Sitges com a destinació turística. L’entrada és gratuïta, però cal fer una confirmació prèvia enviant un e-mail a turisme@sitges.cat.

L’Ajuntament de Sitges organitza el proper 14 de gener una jornada de Turisme de Sitges a l’Hotel MIM Sitges adreçada bàsicament a empresaris del sector turístic local per presentar i transferir els resultats de diferents estudis desenvolupats darrerament en el marc del pla d’acció de la Regidoria de Turisme. Al llarg del matí, s’abordaran en 5 sessions qüestions d’interès i actualitat de Sitges com a destinació turística. Per assistir-hi, cal fer una confirmació enviant un correu electrònic a  turisme@sitges.cat.

La jornada començarà a les 9.00 h amb la recepció als assistents i, tot seguit, a les 9.15 h  amb la benvinguda de l’alcaldessa de Sitges i regidora de Turisme, Aurora Carbonell. Seguidament tècnics de la Diputació de Barcelona explicaran què és el Tourism Data System i els avantatges que l’eina pot aportar. Es tracta d’una plataforma online que permet gestionar i analitzar l’evolució de l’activitat de cada allotjament i compara-la amb els globals de la destinació a la qual pertany.

Seguidament s’exposaran els avantatges i quin és el procediment per d’adherir-se al compromís Biosphere, tenint en compte que Sitges com a destinació està certificada des de l’any 2016 i que un dels objectius recollits en el pla de mandat és esdevenir destinació gold, el que implica que un determinat nombre d’empreses locals haurien d’adherir-se al compromís de Sitges. Posteriorment, el regidor de Serveis Urbans, Jaume Monasterio, detallarà com s’està aplicant el nou contracte de neteja i les millores que aquest suposa respecte de l’anterior.

Durant la segona part de la jornada es dedicarà a divulgar una de les línies de treball de la Regidoria de Turisme que es fa a través de la realització d’estudis i anàlisis estadístiques aportar dades i coneixement sobre la realitat del sector turístic local. Gesop, que és l’empresa que ha desenvolupat el treball, presentarà els resultats de l’estudi sobre la percepció del turisme entre els residents a Sitges. La darrera presentació serà la del perfil del turista i visitant de Sitges durant l’estiu 2019, treball que s’ha fet conjuntament amb l’empresa de telefonia Orange utilitzant una metodologia i tecnologia pionera.