Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges imagina com seria el cinema de terror sense el doctor Caligari a la seva última campanya

Amb la nova campanya per a la seva 53a edició, el Festival de Sitges ret homenatge a alguna cosa més que una pel·lícula. El gabinete del doctor Caligari, obra mestra de l'expressionisme alemany de la qual es compleixen ara 100 anys, va suposar un veritable punt d'inflexió en la història del cinema. La llista de pel·lícules que beuen de la seva influència, tant narrativa com estètica, és interminable.

Amb aquesta idea juga l'espot d'aquest any que s'estrena avui, en el qual es mostra una successió de títols de crèdit imaginaris del que podrien haver estat tantes altres obres mestres de no haver existit mai la que és considerada per molts la primera pel·lícula de fantàstic de la història.

“Han estat uns mesos massa estra nys com per no prendre'ns la campanya d'enguany amb humor i sense moltes pretensions. En tot cas, una: evitar caure en l'enèsim exercici que juga amb la pandèmia. Així que vam decidir plantejar una cosa senzilla i fàcil de produir, que fes justícia a l'enorme influència de Caligari i pensat per treure'ns unes rialles, que falta ens fan”, diuen des de CHINA, agència creadora de l'anunci.

L'espot s'estrena avui dimecres i es podrà veure durant les properes setmanes a TV3 / 33, 8TV, Cinesa i Cinemes Verdi, i xarxes socials.

Descobreix l'espot de Sitges 2020: