Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges lidera la reformulació del turisme d’esdeveniments del futur

La vila acull, fins aquest dissabte, trobades del sector per repensar els nous models de negoci vinculats al turisme de negocis, congressos i esdeveniments.

Sitges és una destinació turística consolidada i referencial, que davant de l’actual situació sanitària mundial, assumeix el repte de repensar el model de negoci per a sectors clau com el turisme d’esdeveniments i congressos. És per això que Sitges acull, aquests dies diferents esdeveniments per convidar a reflexionar sobre el futur d’aquest sector. 

Aquest dijous, Sitges ha estat l’escenari de la primera taula de treball sectorial sota el nom de Consensum I, Rethinking the Future. La sessió és una iniciativa d’Event Managers Association (EMA) amb la col·laboració del Sitges Convention Bureau  Consensum per abordar el futur del sector dels esdeveniments corporatius a través de la mirada de líders d'indústries estratègiques nacionals. En format webinar online, s’ha reflexionat sobre els canvis que s'estan produint en la societat i com aquests canvis afectaran l'economia i especialment al segment turístic dels esdeveniments i els congressos. Coincidint amb la presentació d’aquestes jornades de Consensum, la Junta Directiva d’EMA, creada per event managers d’Amadeus, BMW, Vodafone, Sage, Airbus, Ainia, Celgene, Mesoestetic i Farmainvest, es reuneix presencialment a Sitges durant aquest divendres i dissabte, amb la col·laboració de Meliá Sitges, Me Sitges Terramar i Sitges Convention Bureau.

La segona de les jornades de treball del projecte Consensum es farà en format híbrid el 16 de juny, a Sitges, amb més de 130 professionals de la indústria de Reunions i Esdeveniments, entre organitzadors i proveïdors. L'esdeveniment tindrà sessions motivacionals, cites one-to-one, un team building gastronòmic i un atractiu programa social a la destinació, ofert pel Sitges Convention Bureau i els seus associats, que permetrà generar vincles i experimentar la destinació. En aquest grup de reflexió, debatran actors clau del sector amb líders de diversos àmbits turístics per  redefinir el futur rol de l'organitzador d'esdeveniments corporatius i elevar la seva figura en el si de les empreses.

Les jornades Consensum clouran a Sevilla, el 12 de novembre, en el marc del Tourism Innovation Summit. En aquesta ocasió es consensuaran les línies de treball proposades per l’EMA per liderar aquest canvi de model amb associacions representatives del sector.

Coincidint amb l’Iberian Mice Forums (IMF) que acollirà Sitges els propers dies 14 i 15 de juny, també tindrà lloc al municipi l’Assemblea de l’Associació d’Agències Especialistes en Viatges d’Incentiu, formada per 40 agències nacionals especialitzades en aquest sector turístic.

D’altra banda, el Sitges Convention Bureau continua les seves accions de promoció participant en wokshops virtuals professionals com el Wyred Meet Spain, el 2 de juny i en el que s’organitzaran trobades amb agències i empreses europees  especialitzades en el sector del mercat de reunions, per donar a conèixer la destinació.

Sitges Convention Bureau és patrocinador OR d’EMA-Event Managers Association, un fòrum professional de divulgació, trobada i benchmarking que reuneix al voltant de 300 associats que generen i organitzen esdeveniments d'empresa. Aquest posicionament converteix a la EMA en una de les principals associacions de l'Estat espanyol en representació, formació i intercanvi d'experiències dels responsables d'esdeveniments corporatius. El patrocini d’or i les accions conjuntes de Sitges CB i EMA responen al pla per a reforçar encara més el lideratge de Sitges com a destinació per a acollir reunions corporatives.