Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Sitges patrocina Psicothon, la primera marató investigadora sobre la comunicació en viu

Estudiants i graduats en psicologia de totes les universitats catalanes participen en la primera edició del Psicothon, patrocinada per Sitges Convention Bureau programa de la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges.

La Psicothon, la primera marató a escala mundial investigadora sobre la comunicació en viu i els esdeveniments, arriba a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, el 23 d’octubre. Patrocinada per Sitges Convention Bureau (Sitges CB), en el marc del programa ‘F5 Sitges Refreshing MICE’, compta amb la col·laboració de les principals associacions professionals del sector dels esdeveniments del país.

L’objectiu d’aquesta iniciativa pionera és descobrir nous camps d’aplicació de la psicologia relacionats amb el món de la comunicació, analitzar el paper dels esdeveniments com a influenciadors del comportament del públic, formular tesis de caràcter científic sobre el comportament de les audiències, extreure conclusions, generar nou coneixement i crear sinèrgies entre el món formatiu i el laboral. El regidor de Turisme i Projectes Estratègics de l’Ajuntament de Sitges, Luís Miguel García, ha incidit en què “aquesta és una aposta de Sitges pel coneixement. La base per prendre bones decisions i millorar la gestió turística passa per aplicar un criteri basat en resultats reals i no només en percepcions. El turisme són les persones i què millor que entendre el seu comportament i quina és la millor forma de comunicar per oferir una millor resposta a les seves necessitats i alhora generar comportaments desitjats”.

En aquesta primera edició, els participants analitzaran els esdeveniments com a influenciadors del comportament del públic. La indagació gira entorn a com es pot canviar el comportament o l’actitud d’una audiència, esbrinar com reacciona el cervell davant els estímuls que s’ofereixen en un esdeveniment, o conèixer quin paper juguen elements com la música, els colors o la comunicació no verbal en els actes.

La convocatòria està adreçada als estudiants d’últim curs de psicologia, graduats de 2020 i estudiants de Màster, que hauran de desenvolupar un projecte. El jurat, composat per cinc experts, avaluarà l’impacte de la tesi proposada, l’aplicabilitat pràctica, el fonament científic i la qualitat de la presentació de la investigació, per triar la millor proposta. El projecte guanyador rebrà un premi de 3.000 euros, a més de tenir la possibilitat de desenvolupar la seva tesi al sector dels esdeveniments.

 

Accions promocionals

Sitges Convention Bureau continua la seva tasca de promoció internacional i, durant els mesos de setembre i octubre, ha assistit a The Meeting Space (Copenhage); al MIF Europeu (Sibenik), al MIF Healthcare (Madrid), a All About People (Niça) i al Catalunya Business Meetings (Barcelona), on  s’han realitzat 124 cites amb professionals europeus del sector per promoure la destinació al sector.

Addicionalment també ha assistit a l’Assemblea Nacional del Spain Convention Bureau, una trobada de més de cent representants dels sector MICE sobre Turisme Congresual. L’esdeveniment ha comptat amb la presència de Luís Miguel Garcia.