Sitges reforça el dinamisme de reunions després de la participació a l’IBM
El programa de turisme de reunions Sitges Convention Bureau (Sitges CB) ha realitzat 86 entrevistes amb organitzadors professionals d’esdeveniments i institucions a la fira internacional IBTM World (Incentives Business Travel & Meetings). En el marc d’aquest esdeveniment, celebrat a Barcelona del 28 al 30 de novembre passat, s’han tancat trobades professionals del sector per al 2024 i 2025. Entre les peticions rebudes destaquen 4 convencions i congressos de 1.000 persones i altres de 800, 500 i 250 persones per als propers 3 anys. Alhora també s’han confirmat diverses peticions de serveis per fer reunions a Sitges. Paral·lelament a la fira IBTM, la regidoria de Turisme, a través del Sitges Convention Bureau, ha portat a Sitges més de 70 professionals que han pogut viure en directe l’experiència Sitges.
Aquestes accions comercials tenen com a objectiu inspirar als productors d'esdeveniments i associacions a oferir experiències excepcionals reunint tota la indústria MICE (Reunions, Incentius, Congressos i esdeveniments) internacional i fer negocis.
El regidor de Turisme, Brandon Jones, ha destacat “la importància del segment de reunions, que segons xifres del Gremi d’Hostaleria de Sitges, aporta a Sitges el 40 % de pernoctacions i és el principal agent desestacionalitzador del turisme”. Així mateix, Brandon Jones ha incidit en el paper que exerceixen els professionals d'esdeveniments en la configuració de la cultura i com aquesta pot impulsar el negoci. “S’ha de reconèixer que aquests agents amb les seves idees imaginatives, dinàmiques i amb visió de futur són el motor del canvi cap a un turisme més sostenible a nivell corporatiu i associatiu” destaca Brandon Jones.
L’IBTM World és l'esdeveniment mundial líder per a la indústria de reunions, incentius, conferències i esdeveniments. Celebrat a Barcelona, ha acollit 2.250 expositors i prop de 4.000 compradors del sector, de més de 100 països d'arreu del món.