Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

El Consell d’Infants de Sitges es manté actiu telemàticament per treballar el seu projecte ‘Cap de Setmana a la Sitgetana amb activitats per a infants, adolescents i famílies'

El Consell d’Infants de Sitges es manté actiu telemàticament per treballar el seu projecte ‘Cap de setmana a la sitgetana amb activitats per a la infància i famílies’
El Consell d’Infants de Sitges es manté actiu telemàticament per treballar el seu projecte ‘Cap de setmana a la sitgetana amb activitats per a la infància i famílies’
Les consellers i els consellers han realitzat dues reunions telemàtiques a l’abril i al maig per acabar el treball dedicat a l’organització d’un cap de setmana ple d’activitats per a afavorir les relacions entre infants de tota la vila i les seves famílies. A mitjans del mes de juny està previst que el Consell d’Infants presenti el projecte a l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i al regidor d’Educació, David Martínez.

L'última trobada presencial del Consell d’Infants de Sitges es va celebrar el 3 de març a l’Espai Jove, però la crisi pel coronavirus no ha aturat el projecte d’aquest òrgan de participació infantil. Les conselleres i els consellers han continuat les trobades un cop al mes i per adaptar-se a la nova realitat s’han reunit per via telemàtica els dies 21 d’abril i 5 de maig per enllestir el treball que porta per títol ‘Cap de Setmana a la Sitgetana amb activitats per a infants, adolescents i famílies’. Els membres del Consell d’Infants han elaborat aquest treball, que gira al voltant de l’organització d’un ampli ventall de propostes per fer durant un dissabte i un diumenge amb l’objectiu de crear lligams entre famílies amb infants i, sobretot, posar l’accent en allò que des de la seva mirada creuen interessant per a tota la població en general a l’hora de relacionar-se amb els altres.

Des del seu punt de vista i amb un visió integradora, les  conselleres i els consellers han ideat una programació d’activitats per tal que les gaudeixi tothom. A més, des del primer moment van posar sobre la taula la necessitat d’interrelacionar-se entre els infants de totes les zones de la vila per tal que es coneguin i realitzin activitats conjuntes, i també, amb les seves famílies.

La pandèmia del coronavirus i el confinament ha provocat en aquests infants diversos sentiments que ha contribuït a que els consellers i conselleres hagin reflexionat sobre la importància d’aprofitar més els espais públics, de realitzar més trobades que els relacionin els uns amb els altres i també d’involucrar les famílies.

El ‘Cap de setmana a la Sitgetana’ permetrà combinar, una gimcana de famílies, accions solidàries relacionades amb el medi ambient, activitats esportives, una mostra gastronòmica, potenciar la creativitat artística amb el dibuix i la pintura, i activitats culturals i activitats lúdiques 

El Consell d’Infants presentarà a mitjans del mes de  juny el document final amb tota la programació davant l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, i el regidor d’Educació, David Martínez, amb el desig que el seu projecte es pugui fer realitat. Segons les conselleres i els consellers aquesta proposta aporta millores a la realitat dels infants però també de la resta de la societat de la vila. 

 

CNIAC

Alba Ferré, una de les conselleres de l’actual Consell d’Infants de Sitges, és membre també del Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya (CNIAC), i durant la reunió telemàtica del mes d’abril va explicar les conclusions a les quals van arribar, com a CNIAC, mentre redactaven el mes passat el ‘Manifest dels infants i els adolescents de Catalunya sobre la situació excepcional’. En aquest document es posa en valor les seves reflexions i reivindicacions com a infants i adolescents del país sobre la crisi de la Covid-19. Entre altres qüestions remarca la incertesa que els genera com evolucionarà el seu curs escolar: “Degut a que no podem assistir a classe a causa de la quarantena, estem obligats a estudiar des de casa. Tenim una responsabilitat acadèmica major de la que teníem fins ara i ens costa seguir amb els nostres estudis. Al no tenir un adult que ens expliqui la matèria, és una dificultat per a nosaltres estudiar un tema i entendre de la mateixa manera que ho faríem estant a classe. El professorat està fent tot el possible per ajudar-nos, però moltes vegades no entenen la responsabilitat que tenim els infants i adolescents d’aprendre per nosaltres mateixos.

Els membres del CNIAC també lamenten la falta, per part dels mitjans de comunicació i el Govern, d’informació dirigida específicament a la infància i l’adolescència. Alhora també es queixen que no se’ls ha tingut en compte a l’hora de vetllar d’aplicar el confinament ni tampoc s’havia vetllat inicialment per la salut dels infants. 

Segons el CNIAC, del confinament, també en treuen coses positives: “Hem descobert nous gustos i aficions, hem après a passar temps amb nosaltres mateixos o amb les nostres famílies. També hi ha hagut un gran canvi envers la Terra: la millora de la qualitat de l’aire i la tornada a la normalitat de molts ecosistemes. Això són bones notícies per als infants i adolescents que, com a persones preocupades pel canvi climàtic, ho celebrem!”.

Els membres del CNIAC finalitzen el text amb un sentit condol a les famílies que han perdut familiars o amics a causa dels coronavirus, també agraeixen la tasca del personal sanitari, dels científics i institucions per frenar la Covid-19 “som conscients que gràcies a vosaltres podem seguir tirant endavant”. I afegeixen “donem les gràcies a tots els infants, adolescents i famílies que esteu respectant el confinament, sou molt valentes!”