Govern Municipal i direccions de les escoles acorden exigir a la Generalitat els compromisos per fer front a l’increment de la demanda escolar
El Govern Municipal, representat per l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell i el regidor d’educació Albert Oliver-Rodés, i els directors i directores de les escoles Esteve Barrachina, Miquel Utrillo, l’escola Pia de Sitges, l’Agnès de Sitges i l’escola Maria Ossó, han signat aquest divendres a la tarda passat l’acord per a la millora de la xarxa pública d’escoles del municipi. Aquest document, que recull el pla d’accions compromeses per la Generalitat, es portarà al pròxim ple de juny per exigir-ne el seu compliment. Les mesures han de donar solució a la saturació dels centres educatius, que es troben al límit de les ràtios o les superen en alguns grups. L’acord signat posa de manifest també les deficiències d’alguns equipaments educatius, que requereixen una actuació urgent.
En aquest sentit, el primer pas es va donar dimarts de la setmana passada, en la reunió que van mantenir les direccions de les escoles de Sitges, responsables del departament d’Educació de la Generalitat, l’alcaldessa de Sitges, el regidor d’Educació de l’Ajuntament i els portaveus dels grups municipals. Totes les parts es van comprometre conjuntament per assegurar que els centres docents de la xarxa pública de Sitges puguin absorbir l’increment de la demanda sense perjudici de la qualitat educativa.
Entre les accions que es recullen en aquest acord, hi ha la implantació amb caràcter definitiu, a partir del curs 2025-2026, d’una nova línia a l’escola Miquel Utrillo, la reforma integral i l'ampliació de l'edifici d’aquesta escola per part del departament d’Educació. Temporalment, mentre no es realitza l’ampliació, es preveu la instal·lació de mòduls, adjacents a la mateixa escola, per al curs 2025-2026 per absorbir l'increment de la demanda. L’acord també exposa que aquests compromisos no solucionen la greu problemàtica de manca d'espai que s'ha produït per al curs 2024-2025, i es demana al departament d'Educació trobar solucions efectives per aquesta situació.