Ajuntament, instituts i Jove de Sitges s’alien per apropar els castells als adolescents
L’alumnat d’ESO dels instituts Benaprès, Vinyet i Escola Pia disposaran d’un trimestre per conèixer el món casteller, gràcies al projecte ‘Jo, Jove’, una iniciativa impulsada des de la regidoria d’Educació i la Colla Jove de Castellers de Sitges. Els centres educatius i la colla castellera sitgetana, amb el suport de l’Ajuntament, han desenvolupat un projecte que es materialitzarà en un trimestre del curs on tindran una matèria optativa pensada per introduir-se al món dels castells. A cada centre, el projecte prendrà forma en el segon o tercer trimestre d’aquest curs i està pensat per a l’alumnat de 2n, 3r i 4rt d’ESO, però s’adaptarà a les possibilitats logístiques de cada centre. El tret de sortida el donarà l’Institut Benaprès aquest desembre i s’hi aniran sumant la resta d’instituts, de manera que al mes de maig es pugui fer una actuació amb tots els grups formats als instituts.
La regidora d’Educació, Carme Gasulla Blanco, ha manifestat en la presentació del projecte que “els castells són un bon exemple de feina en comú de diferents generacions, de persones provinents de diferents llocs del món i això a Sitges ho volem posar en valor”. A més, la regidora Gasulla assegura que “fomentem un lleure saludable a través dels castells per als joves de Sitges” i ha agraït la iniciativa del projecte per part de la Colla Jove de Castellers de Sitges.
El president de la Colla Jove, Santi Terraza, ha exposat que “aquest projecte està inspirat en el projecte ‘Jo Verd’, que desenvolupen els Castellers de Vilafranca i que ha tingut molt bona acceptació tant per part dels alumnes com dels centres i les famílies”. La Colla Jove s’encarregarà de la direcció de les 24 hores de matèria ‘Jo, Jove’, repartides en dues hores durant 12 setmanes. Integrants de la colla castellera de Sitges s’han coordinat amb els centres per assegurar la seva presència al llarg de totes les sessions.
La presentació del projecte ha comptat amb el suport de les direccions del instituts, que valoren els diversos aspectes que enfocarà la matèria. Més enllà de la part d’activitat física dels castells, des dels centres educatius es valora el fet de poder realitzar un treball conjunt, obtenir un sentiment de pertinença, saber organitzar un col·lectiu divers i participar d’una activitat tradicional vinculada a la cultura de Sitges.