Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

La comunitat educativa debat els eixos principals del nou Pla d’Educació

La comunitat educativa treballa amb l’elaboració del Pla Local d’Educació de Sitges, el document que aglutinarà tots els àmbits que estan relacionats amb l’educació al municipi des d’una vessant global i amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge de la ciutadania al llarg de la vida.

La comunitat educativa de Sitges treballa amb el Pla d’Educació del municipi amb què es vol donar resposta a les necessitats educatives actuals i amb propostes de millora per a totes les edats per als propers 10 anys. El Pla tindrà en compte l’Educació 360 i vol garantir un accés a l’educació equitatiu en el lleure. També vol promoure els aprenentatges fora dels centres educatius i connectar els diferents espais que intervenen en l’educació com poden ser les escoles, les biblioteques, les escoles de música, les entitats de lleure o els clubs esportius, entre d’altres.

El Consell Escolar Municipal (CEM) és l’encarregat de dur a terme aquesta tasca i definir els objectius principals del Pla. Al CEM hi ha representades les direccions, els mestres-docents i les famílies de les llars municipals, les 4 escoles públiques i la concertada, els 2 instituts públics, l’escola municipal de música, el centre de formació d’adults (CFA), el personal tècnic de la regidoria d’Educació; el regidor o regidora d’Educació; un conserge dels centres dependents de l’Ajuntament; les petites empreses dedicades a les activitats de lleure educatiu; les entitats socials i culturals de la vila; i els grups polítics municipals.

 

El pla s’estructura en quatre eixos:

  • Educació al llarg de la vida
  • Espai Comunitari
  • Governança i participació ciutadana
  • Competències i corresponsabilitat educativa

Una vegada definits els eixos, es consensuarà la informació recollida amb diferents perfils de ciutadania que puguin representar la diversitat d’habitants. Es tracta d’una dinàmica de treball a càrrec de la Fundació Agirre Lehendakaria Center que treballa amb la innovació educativa i social.

En aquest procés també es realitzaran noves sessions monogràfiques dedicades a la vila com a espai educatiu o a la planificació dels equipaments, entre d’altres, per escoltar el màxim d’opinions i propostes relacionades amb aquests àmbits.

Posteriorment, es crearà un grup motor de treball per fer un seguiment de com s’implementen les accions i les taques que s’hagin establert. Un cop finalitzat tot el procés, està previst que el Pla Vila educadora- Pla local d’Educació s’aprovi al ple de l’Ajuntament de Sitges.