Les obres a les escoles continuen a bon ritme
El regidor d'Educació, Javier Fernández, i representants de les escoles Miquel Utrillo, Esteve Barrachina i Maria Ossó han comprovat aquest matí com evolucionen els treballs de remodelació dels centres educatius. La inversió per millorar les instal·lacions de les escoles públiques, de cara al nou curs, ha estat de més de 400 mil euros.
La partida prové tant del pressupost de la Regidoria d'Educació, que hi destina en total 108.000 euros, com del Fons Estatal d'Inversió Local valorat en 315.000 euros.
Les obres de més envergadura es concentren als edificis més antics, els de les escoles Esteve Barrachina i Miquel Utrillo. Les remodelacions han consistit en reformar tots els lavabos i les xarxes d'aigua i electricitat a l'escola Miquel Utrillo.
L'actuació a l'escola Esteve Barrachina ha permès construir un magatzem per poder deixar el material del gimnàs, insonoritzar l'aula de música i canviar el paviment original del terra del passadís de la zona infantil.
Tot i que algunes de les seves estructures ja tenen 50 anys de vida, l'equip de govern creu que les instal·lacions educatives de Sitges gaudeixen d'un bon estat de salut. Segons Javier Fernández, regidor d'Educació “els edificis estan com correspon a la seva edat, òbviament s'han de millorar contínuament, per això, cada estiu i cada període no lectiu es programen tasques de reparació o de millora”.
L'Ajuntament de Sitges ha finalitzat les obres a l'Escola Maria Ossó. Les fonts del pati han estat canviades per unes de noves, s'ha fet una una vorera davant el gimnàs, s'ha instal·lat un sistema de reg dels horts i també s'ha acondicionat el terra dels vestidors.
La Regidoria d'Educació també ha fet una reordenació de les dues llars d'infants de la vila (el Cercolet i la Moixiganga) per poder donar cabuda a la demanda existent. Els canvis permeten que algunes aules previstes per a P-2 passin ara a ser de P-1, malgrat que en alguns casos no han pogut evitar el canvi de centre d'alguns alumnes. Així, 13 infants que s'havien quedat sense plaça després de la preinscripció, ara podran ser escolaritzats.
Les obres relacionades amb el Fons Estatal d'Inversió Local han donat feina a una trentena de persones que fins ara estaven a l'atur, i estaran acabades abans de l'inici del nou curs.