Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Educació

Propostes educatives per a famílies

L’Escola Municipal de Música Montserrat Almirall (EMMMAS) proposa tallers per familiaritzar els més petits amb la música, i El Cercolet, per la seva banda, proposa una nova edició dels tallers Créixer en Família.

Els pares i mares disposen, aquest mes d'octubre, de dues propostes formatives, una per aproximar-se a la música de la mà dels seus nadons, i l'altre per enriquir l'educació i la relació amb els fills i filles.

Una de les opcions és el curs Música en família, que s'imparteix a l'Escola Municipal de Música Montserrat Almirall (EMMMAS). El taller serveix per estimular i contribuir al desenvolupament i la creativitat de les famílies que participen a través de la música. Adreçat a mares i pares amb nadons entre els 4 i els 36 mesos, es crearan dos grups diferents que es trobaran els dijous de les 16.30 a les 17.15 hores, o de les 18 a les 18.45 hores. El regidor d'Ensenyament, Eduard Carrillo, ha valorat aquestes sessions que “permeten realitzar una activitat de lleure en família, alhora que s'aproxima als nadons a la cultura musical i a les diferents sensacions i estímuls que pot despertar”.

Música en família ofereix un espai per gaudir de la música amb cançons, moixaines, jocs de falda, jocs dansats, instruments musicals i audicions actives, recuperant un repertori cultural ancestral. Amb les sessions es reforça el vincle afectiu entre els infants i els adults, amb respecte i escolta, i es posen en joc el moviment, les emocions, les sensacions, la comprensió, la descoberta del propi cos, el llenguatge oral i corporal i l'espai entre les relacions personals.

El preu del curs és de 70€ per mare, pare o tutor i un fill, i de 105€ en cas de tenir dos fills. El pagament inclou 10 sessions setmanals. El primer grup ha iniciat el taller l'1 d'octubre i finalitzarà el 3 de desembre. S'han previst dos bloc més, del 14 de gener al 17 de març, i del 31 de març al 2 de juny. Les persones interessades en inscriure's poden fer-ho al blog de l'EMMAS https://escolamusicasitges.wordpress.com/activitats/musica-en-familia/ o a través del telèfon 675823738.
 
Una altra de les opcions és el taller Créixer en família, en què els pares i mares reflexionaran i intercanviaran vivències sobre l'educació dels seus infants, guiats per un professional expert que els orientarà, reforçarà i donarà eines per exercir la seva parentalitat de manera positiva. Eduard Carrillo ha assegurat que “sovint per als pares i mares pot ser complex prendre decisions en relació a l'educació dels seus fills o filles. Aquest curs els servirà per rebre orientació i resoldre conflictes que poden tenir en el moment d'actuar i de definir com gestionen les diferents etapes des de la infantesa fins a l'adolescència”.

En aquest sentit, els grups s'organitzaran per nadons, petita infància, infància i adolescència i es realitzaran sis sessions de dues hores que tractaran temàtiques com l'afecte, l'autonomia, l'autoritat, la resolució de conflictes, les responsabilitats en l'àmbit domèstic, el lleure o l'entorn. Els cicles s'adrecen a pares i mares amb infants entre els 0 i els 18 anys. Els grups s'organitzaran per nadons, petita infància, infància i adolescència.

La primera de les sessions serà el 13 d'octubre, a la llar d'infants municipal El Cercolet.

Les persones interessades en participar es poden inscriure al web www.sitges.cat, al correu electrònic educacio@sitges.cat, i al telèfon 93 811 42 55. El curs no té cap cost per a les famílies, ja que és un programa finançat per la Generalitat de Catalunya.