Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Festes

Inauguració de l’exposició de la imatge de Sant Bartomeu

Mossèn Josep Pausas, rector de la parròquia, inaugura l’exposició al domicili del pendonista, Isidre Baqués, al carrer Germans Maristes, 11.

La imatge de Sant Bartomeu quedarà exposada a casa del pendonista, Isidre Baqués, fins el dissabte, coincidint amb l'inici de la processó Cívica. La inauguració de l'exposició, avui dijous a les 18.30 hores, ha anat a càrrec de Mossèn Josep Pausas, qui ha beneït a tots els sitgetans. L'exposició de Sant Bartomeu romandrà oberta fins a les 21 hores.

La imatge del Sant, envoltada de flors, comparteix espai amb altres elements com una partitura dels germans Baqués i un vitrall.

El pendonista de Sant Bartomeu, Isidre Baqués, durant les processons,  s'acompanyarà dels seus fills, Isidre i Sílvia, com a cordonistes.

Divendres l'horari de visita a l'exposició de la imatge del patró de Sitges és de les 11 a les 14 hores i de les 18 hores a la mitjanit. Dissabte, l'exposició manté el mateix horari, però finalitzarà un cop passi la Processó Cívica, que recollirà el tabernacle per portar-lo a l'església parroquial, on passarà la nit fins a la Processó de Sant Bartomeu.

Els actes relacionats amb la litúrgia de la festa continuaran divendres amb el Lliurament de la Bandera. La Parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla acollirà el recital de poemes dedicats a la Bandera i cant dels Goigs de Sant Bartomeu. Aquest any el poema és de Ramon Artigas i es pot consultar al programa de Festa Major. Un cop finalitzi l'acte a l'interior del santuari, s'iniciarà una cercavila fins al domicili de la presidenta de la Comissió, Aroa Llorens, a la plaça Bonaventura Julià, on se servirà síndria per a tothom. També hi haurà l'actuació dels gaiters, Tuterakop Gaiteroak, de Tudela.

 

> Totes les imatges de la inauguració de Sant Batomeu a Flickr