Loreto Almirall llegeix el pregó de Festa Major
Loreto Almirall Malibern dóna el tret de sortida a la Festa Major amb la lectura del pregó. La professora convida a la festa amb un pregó carregat de literatura i de referències històriques, que no va deixar de banda altres reclamacions per millorar la festa.
La lectura començava amb una referència als ibers, primers ocupants de la plaça de l'Ajuntament on va tenir lloc la lectura del pregó, el primer dels actes oficials de Festa Major. Seguint aquest punt de partida, Loreto Almirall va metaforitzar la festa i la va guardar en diferents sitges. Espais, segons la pregonera, carregats de “llegendes, alegries, música, festa i tristor”. Per Almirall el veritable pregó és el que provoquen els morterets, el repic de campanes i les sardanes que sonen totes al mateix temps i que és quan realment es donen per iniciats els actes tradicionals de Festa Major. Almirall considerava que el pregó era oferir un “got d'aigua fresca” per fer més àgil l'espera fins a aquest moment.
La pregonera repassava també el treball dels balls, de les cosidores, dels grallers, dels castellers, de les “microcomissions de les festes domèstiques encapçalades per les presidentes de cada casa”, i també els diferents aniversaris que se celebren aquest 2011. Fins aquí el pregó tenia un to literari, fins i tot poètic, que Almirall relatava com si d'un conte es tractés.
Crítica amb els excessos etílics dels més joves i amable amb l'evolució de Santa Tecla, que ha deixat de ser “la Festa Major Petita per convertir-se en la Festa Major dels Petits”, Almirall va repassar també les sensacions i els sentits que desperta la Festa en els sitgetans. “Els temps difícils no ens han d'arronsar” afirmava tot repassant els nombrosos actes que es condensen durant aquests dies.
També va tenir paraules per a la pendonista de Santa Tecla, Elena Ferré, i pel pendonista de Festa Major, Isidre Panyella, de qui va destacar la seva habilitat per tocar les campanes a les dues amb gran perfecció.
Per la seva banda, l'alcalde de Sitges, Miquel Forns, que es mostrava content i emocionat durant l'acte, va proposar als presents que canviessin el costum d'anar a veure els mateixos actes al mateix lloc i que s'apropessin a actes lúdics als que no hi haguessin anat abans per obtenir una visió diferent de la festa”.
La lectura del pregó va finalitzar amb la música de l'Agrupació Musical Suburband del Retiro, focs d'artifici i el brindis dels assistents amb una copa de cava.