Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Joventut

Finalitza el programa per a la inserció juvenil, Joves per l’Ocupació

L’alumnat del curs ha demostrat, aquest divendres al restaurant Factor Vi, els coneixements adquirits durant el programa.

L'alumnat del programa per a la inserció juvenil, Joves per l'Ocupació, ha finalitzat aquest divendres amb una posada en escena al restaurant Factor Vi. Els joves han hagut de demostrar les seves capacitats com a cambrers de sala i de barra, i de cuiners. Els clients han estat tècnics dels ajuntaments participants (Sitges, Cubelles, Canyelles i Olivella), del Consell Comarcal, professors del programa i el regidor d'Ocupació de l'Ajuntament de Sitges, Eduard Carrillo. 

Joves per l'Ocupació és un projecte de formació i treball per a joves entre els 16 i els 24 anys, que ni estudien ni treballen, però que tenen assolit el nivell d'ESO, tot i no haver continuat amb els estudis postobligatoris i haver abandonat el sistema educatiu. 

Des del passat mes de març, l'alumnat ha rebut una formació de 300 hores, relacionada amb els sectors del comerç i l'hostaleria. Cada jove ha rebut un incentiu de 150€ mensuals, durant els 4 mesos de durada del curs, i actualment estan realitzant les pràctiques a diferents empreses. Aquesta formació els obre les portes a la possibilitat d'obtenir un contracte de treball a través del projecte, depenent de les necessitats del mercat laboral i de les característiques personals de cada jove.  

El projecte, que promou el Consell Comarcal amb els ajuntaments de Sitges, Cubelles, Canyelles i Olivella, està subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya, el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d'Ocupació Juvenil.

Més informació:

> Galeria d'imatges