El Carnaval de Sitges comptarà amb un dispositiu de seguretat de més d’un miler d’efectius
L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha presidit aquest dimecres la Junta de Seguretat Extraordinària amb motiu del Carnaval 2017. La Junta ha comptat amb la presència dels responsables de tots els cossos de seguretat que conformen el dispositiu i els responsables de l'organització de la festa. El dispositiu de seguretat, que comptarà amb més d'un miler d'efectius entre la Policia Local, Mossos d'Esquadra, Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), Creu Roja, Bombers, Protecció Civil, i personal de seguretat privada, començarà el 23 de febrer i finalitzarà l'1 de març.
Durant la Junta s'ha anunciat la tendència a la baixa dels fets delictius en els dies de major concentració de visitants, el dissabte, diumenge i dimarts. L'any passat es van reduir els delictes un 29 % respecte el 2015 i un 52% en relació al 2014. Segons els cossos de seguretat, un dels fets que ha contribuït ha assolir aquestes xifres és la coordinació entre els diferents cossos de seguretat, el reforç d'il·luminació que s'ha dut a terme en determinades zones del recorregut de les rues com les platges o el passeig, o el canvi de recorregut de les rues que ja es va començar a implementar l'edició passada.
L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha destacat “la gran feina que fa tot l'operatiu de seguretat i que ha contribuït a assolir xifres importants de reducció de delictes”. El Batlle ha explicat que “aquest any caldrà analitzar l'experiència del nou itinerari que surt del Passeig i acaba al Cap de la Vila. Serà un recorregut més curt però haurem de procurar que no es produeixin talls entre les carrosses i que les rues vagin lleugeres”.
El Carnaval 2017 comptarà amb un servei de vigilància privada amb un centenar d'efectius per al control dels diferents accessos del recorregut de la rua. En el circuit, de 1.5 Km, hi haurà 24 portes de seguretat dobles per garantir la mobilitat dels vianants.
El telèfon per a les trucades d'emergència és el 112. El Centre Operatiu de Coordinació (CECOR) centralitzarà les trucades a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Sitges. Aquest mètode, d'eficàcia contrastada en edicions anteriors del Carnaval, agilitza la resposta davant les emergències que es puguin registrar al municipi durant la celebració.
SEM, Creu Roja i Bombers Voluntaris de Sitges seran els encarregats dels serveis sanitaris durant la setmana de Carnaval. A banda de les unitats que vetllaran en cadascun dels actes i durant les rues, s'habiliten dos punts assistencials les nits de major concurrència. El Centre d'Assistència Sanitària es tornarà a ubicar al Club de Mar les nits de dissabte, diumenge i dimarts. Per donar cobertura als milers de persones que visiten la vila, també s'instal•larà un centre de Suport Mèdic al Parc de Can Bóta, que funcionarà les nits de les rues amb l'objectiu d'assistir a les persones que puguin necessitar un servei sanitari d'urgència.
Una de les novetats enguany és la implementació d'un sistema per quantificar la dada de visitants que registra el Carnaval. El sistema es basa amb la instal·lació de sensors situats en punts estratègics del recorregut de les rues i del municipi que transmetran la informació via Wi-fi. A més, s'han instal•lat mànegues que ha proporcionat la Diputació per comptabilitzar els vehicles que entrin a la vila.
En el marc del dispositiu de la Policia Local, es tornarà a repetir l'experiència de l'any passat i es faran controls de drogues a través de gossos especialitzats a un punt estratègic de pas, a més a més dels controls de la venda ambulant no autoritzada i de la instal•lació de barres a establiments públics o via pública. Pel que fa a Mossos, una de les novetats que es desplegaran aquest any és que hi haurà un grup especialitzat per detectar documents falsos i una oficina d'atenció ciutadana mòbil per atendre pèrdues i denúncies.