Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Medi ambient

El Posidonia Festival omple Sitges d’activitats per conscienciar sobre la preservació del medi marí

Conferències, cinema, tallers, una EcoFira i activitats participatives com la creació d’una escultura a base de residus plàstics han centrat les activitats del Festival el cap de setmana.

Sitges ha estat l'escenari aquest cap de setmana del Posidonia Festival. La vila ha acollit conferències, tallers, cinema, concerts i campanyes de sensibilització per conscienciar la població sobre la importància de preservar el medi marí. Posidonia MED organitzava l'esdeveniment juntament amb altres institucions i entitats col·laboradores amb l'objectiu d'invertir la tendència a la reducció de la Posidonia Oceànica.

El certamen ha acollit xerrades divulgatives sobre cultura sostenible d'Slow Food i de l'agència didàctica de submarinisme ESA; així com la conferència sobre Pesca Sostenible i el Futur de la Mediterrània, que va comptar amb la presència del regidor de Medi Ambient i Platges de l'Ajuntament de Sitges, Ignasi Garrigó; la referent espanyola d'OCEAN2012, Lydia Chaparro; el patró major de la Confraria de Pescadors de Sitges, Enric del Campo; el president de pescadors artesanals de Catalunya, Ramon Tarrida; el representant d'entitats italianes de pesca, Massimo Guerrieri, i la tècnica assessora en la gestió integrada d'àrees litorals i de tutela del medi ambient del Centre d'Estudis del Mar, Judit Albors.

Tots els membres de la taula van denunciar la sobrepesca i van reivindicar la pesca artesanal com a garantia de la sostenibilitat de l'activitat pesquera. L'activitat va servir també per posar sobre la taula les actuacions i projectes que es duran a terme, com la propera posada en funcionament del punt de primera venda de peix de Sitges, que serà una realitat gràcies a la subvenció del Fons Europeu de la Pesca i el finançament de l'Ajuntament de Sitges.

El Passeig Marítim va acollir 25 expositors de productes, serveis i activitats, en l'EcoFira, on es podien adquirir des de productes d'alimentació ecològics i artesanals, fins a objectes de decoració o bijuteria, i productes de cosmètica natural, entre d'altres.

El Posidonia Festival va aglutinar altres propostes com una cercavila amb batucada, a càrrec de Markatú, que va desfilar fins a l'escenari principal, situat al Passeig de la Ribera a l'alçada del carrer Espanya. En aquest mateix emplaçament es va representar l'Oda a la Posidonia, i més tard els concerts d'Amparo Sánchez i Color Comano. Dues formacions que van donar el seu suport al Festival i van difondre el missatge mediambiental que l'organització vol fer arribar al major nombre de gent. La nit es va cloure amb la música de Nahwan. 

Un dels actes més participatiu del Festival arribava amb la realització d'una escultura efímera col·lectiva, que es va començar a construir dissabte al vespre i que es va acabar ben entrada la matinada de diumenge. Per a elaborar l'escultura es van fer servir més de 500 ampolles i materials plàstics, recollits durant la darrera setmana a les platges de Sitges, gràcies a la col·laboració de l'Associació Turística dels Serveis de Platges de Sitges. Sota la direcció de Marcel Balart, l'escultura reproduïa la imatge d'un peix que es va poder veure també durant la jornada de diumenge. El públic va poder participar escrivint un desig o propòsit que van posar dins de les ampolles. 

El Posidònia Festival va finalitzar diumenge amb noves activitats com la projecció de curtmetratges pel FICMA (Festival de Cinema del Medi Ambient) i el concert de 3'nbara, totes dues activitats al Passeig de la Ribera. A més també es van poder seguir xerrades sobre certificacions ecològiques o un aperitiu eco amb concert, a l'Utopia Beach Club.


Sobre el Posidonia Festival

El Posidonia Festival va néixer el 2008 a Formentera, amb la consigna de promoure una cultura de pau i de sostenibilitat. Pren el nom de la Posidonia oceànica, una planta marina que és un element essencial per a la vida dels ecosistemes de la Mediterrània i per protegir les costes de l'erosió. Fins al 2010 es va realitzar a Formentera i el 2011 a Carloforte (Itàlia).

El Posidonia Festival busca connectar de manera innovadora els mons de l'ecologia, el desenvolupament sostenible i l'art, tot involucrant actors locals i internacionals. Fomenta les xarxes entre professionals de la indústria de l'art, de l'ecologia, i de la ciència interessats en un desenvolupament sostenible de qualitat de la Mediterrània.

El projecte forma part d'una xarxa internacional d'EcoFestivals i iniciatives similars de la Mediterrània entre Espanya, França, Itàlia, i Grècia.


Més infomació:

> Galeria de fotografies