Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Medi ambient

La regidoria de Serveis Urbans presenta una nova APP i una campanya informativa per millorar la via pública

Imatge principal associada a la noticia
Imatge principal associada a la noticia
L’aplicació es pot descarregar gratuïtament i permet registrar i donar resposta a les incidències en enllumenat públic, neteja i residus, i mobiliari urbà. També s’inicia una campanya informativa per recordar i donar un impuls a l’ordenança de civisme que regula que la brossa s’ha de dipositar als contenidors i no al carrer.

A partir d’avui mateix, tothom que ho vulgui es pot descarregar la nova aplicació per a smartphones, Línia Verda, que l’Ajuntament de Sitges ha posat en marxa per establir un contacte més directe amb la ciutadania i registrar les incidències que es detectin a de la via pública. Això permetrà a l’Ajuntament tenir una relació real de les necessitats registrades i poder donar una resposta més àgil i eficient. En un primer moment es recolliran qüestions relacionades en els àmbits d’enllumenat públic, neteja i residus, i mobiliari urbà; i posteriorment es preveu ampliar les seccions amb temes com les voreres o la jardineria.

La regidora de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Sitges, Carme Almirall, ha presentat aquest matí el nou pla de treball amb el que “el Govern es marca com a objectiu millorar per sobre de tot la via pública, conscients que és un dels aspectes de Sitges sobre el que més cal treballar i un dels que més ens preocupa”. Per això, Almirall destaca que “a través d'aquesta nova eina de comunicació directe, els veïns poden posar en coneixement del consistori els desperfectes que detectin a la seva localitat. Gràcies a aquest canal de participació ciutadana, l'Ajuntament pretén conèixer les necessitats del municipi i així, poder donar solució a les diferents qüestions”.

En cas que hi hagi persones que no tinguin smartphones hi ha l’opció d’entrar les incidències a través de la pàgina web www.liniaverdasitges.cat on només cal registrar-se i de manera molt fàcil es pot també entrar el comentari que es desitgi en els tres àmbits inicials.

A més, la regidoria de Serveis Urbans ha presentat també una campanya informativa que pretén impulsar l’ordenança de civisme que recull l’obligatorietat de llançar la brossa al seu contenidor. La campanya, sota el lema Som Mòbils, recorda que l’Ajuntament de Sitges posa diàriament punts de contenidors mòbils a les vuit del vespre i es recullen a les dues de la matinada al casc antic de la vila per mantenir una imatge de Sitges neta.

Segons la regidora Carme Almirall “en els darrers anys ha incrementat però el número de brosses en els portals dels domicilis i evidentment aquesta és una imatge que no volem, que no està permesa i que volem reconduir”. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Sitges ha distribuït entre els veïns i veïns que viuen al casc antic de Sitges una carta on s’informa de la campanya que va acompanyada d’un planell on s’il•lustren els nou punts de contenidor que hi havia fins ara i els dos nous que s’han afegit. Paral•lelament, l’ajuntament ha aprofitat també per recordar les bones pràctiques en la recollida selectiva.

Els punts de contenidors mòbils estan a partir d’avui senyalitzats amb panells fixes que recordaran a tothom on cal dipositar la brossa.