Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Medi ambient

Sitges se centra en la sostenibilitat, l’art i el medi amb el festival Recicl’Art

Diferents espais de Sitges acullen fins diumenge, tallers, exposicions, música i una fira entorn el material de rebuig

El Recicl'Art, el primer festival de Sitges que uneix sostenibilitat, medi ambient i art, ha començat aquest dijous i s'allargarà fins el proper diumenge amb un ampli programa d'activitats pensades per a tothom. L'objectiu és convidar a reflexionar sobre la gran quantitat de residus que es generen amb els hàbits de consum actuals. El festival proposa una sortida creativa als materials de rebuig i fomenta el reciclatge, a més d'un consum més responsable. La regidora de Cultura, Tradicions i Festes, Rosa Tubau, en l'acte inaugural ha destacat que “amb aquest festival i les diferents propostes artístiques podrem comprovar com es pot donar una segona oportunitat als objectes reconvertits en art”. L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha explicat que el Recicl'Art arriba en el moment en què Sitges ha rebut la certificació Biosphere Destination, un segell de qualitat mediambiental que “posa de manifest la sensibilitat que tenim pel nostre entorn”.

La programació del festival gira entorn del reciclatge artístic i inclou exposicions, tallers, música, una fira i la possibilitat que el públic descobreixi artistes i artesans que creen a partir de materials de rebuig, d'una manera lúdica i festiva, i alhora que es promouen galeries i artistes locals, fomentant una economia creativa i sostenible.

L'exposició Drap Art és una de les propostes centrals del festival. Una mostra que reuneix les obres de 32 artistes locals, nacionals i internacionals i que es pot visitar a l'edifici Miramar fins el 17 de juliol. Tánia Taja, presidenta de DrapArt i comissària de la mostra, ha recordat que “vivim en un món on el medi ambient està cada cop més degradat. El festival i el seu rerefons artístic pot contribuir a canviar la situació actual a través de la cultura del reciclatge”.

Un altra activitat que ofereix el Recicl'Art és la fira d'artesania i reciclatge a La Fragata que estarà oberta de les deu del matí a les deu de la nit. En aquest mateix espai es realitzaran diferents tallers i activitats de conscienciació i s'exposaran els treballs realitzats pels alumnes de les escoles de Sitges i pels residents de la Fundació Ave Maria fets amb materials recollits al litoral sitgetà.
Durant tot el cap de setmana, hi haurà cercaviles, animació, tallers, cinema i teatre. Es podrà fer també la Ruta de Galeries amb diferents propostes a cadascun dels espais participants. Activitats per a públics de totes les edats, ideades amb l'objectiu de conscienciar sobre la necessitat d'aportar un granet de sorra a la problemàtica a escala mundial dels residus.

L'Ajuntament de Sitges, SAGA, Drap-Art i el Centre d'Estudis del Mar organitzen el Recicl'Art.