Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mobilitat

Sitges podria estrenar nova estació per als busos interurbans a finals del 2026

El projecte es porta a aprovació al Ple d’octubre, amb un cost de 1.057.640,30€ i l’objectiu de solucionar el col·lapse al passeig de Vilafranca.

El projecte d’estació d’autobusos interurbans arribarà a l’aprovació del Ple municipal del mes d’octubre, amb la voluntat de començar el procés per poder disposar d’aquesta nova infraestructura a finals del 2026. Aquest és un projecte amb un cost de 1.057.640,30€ i que vol donar solució al col·lapse que es produeix a la parada del bus urbà del Passeig Vilafranca quan algun bus interurbà ha d’aturar-se en un dels carrils del trànsit. Per acabar amb aquesta situació, es farà un nou aparcament a l’interior de l’actual aparcament de zona blava de Can Robert, amb accés únic per a autobusos per la rotonda del Passeig de Vilafranca i Camí Capellans i sortida per l’Avinguda de Víctor Balaguer.

El regidor de Mobilitat, David Martínez Lluís, creu que “el nou equipament resoldrà un problema i suposa una nova aposta pel transport públic i sostenible que fem des de Sitges”. El regidor Martínez afegeix que “també millorem la seguretat de les persones usuàries dels busos urbans i interurbans, a més dels vianants de la zona”. Al seu torn, el regidor d’Obres, Jaume Monasterio Miró, explica que “portarem la proposta al Ple d’octubre, per tal que comencem un procediment administratiu reglat i puguem estrenar la nova estació cap a la tardor de l’any que ve”.

Els 6.737 m2 sobre els quals treballa el projecte contemplen un carril d’entrada que accedeix a un espai de parada apte per a 3 busos en línia, a la franja est del parc de Can Robert i paral·lela al Passeig de Vilafranca. Al costat d’aquest aparcament, s’hi farà una porxada de 45,6 metres de llargària i 5,5 metres d’amplada, que ombreja i protegeix de la pluja les persones usuàries del servei.

A banda d’aquesta parada per a fins a 3 vehicles al mateix temps, es genera un espai d’aparcament de fins a 9 autobusos privats, que fan servir el mateix sentit de direcció que les línies regulars, de manera que també accediran pel Passeig de Vilafranca i sortiran pel carrer de Víctor Balaguer. Aquesta actuació afectarà la franja sud de l’aparcament actual del parc de can Robert.

Si bé l’accés dels vehicles que desitgin entrar a l’aparcament de zona blava de can Robert també es farà per l’accés dels busos, de seguida que s’entra al parc de can Robert ja es delimita una direcció exclusiva per als busos i una altra per als cotxes que van a aparcar en zona blava. A més, aquests vehicles particulars sortiran de la zona blava per una sortida diferenciada dels busos.

La creació d’aquesta infraestructura obligarà a traslladar places d’aparcament de l’actual zona de can Robert fins al carrer de Víctor Balaguer, on estacionaran al lloc on actualment hi ha els busos. El nombre de places que es perdin amb l’estació d’autobusos seran les que es guanyaran al carrer de Víctor Balaguer, situat al costat mateix de la nova estació.