Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Territori

Finalitza la segona fase de la remodelació del Passeig de la Ribera

A partir del 15 d'octubre, després dels mesos d'estiu, s'iniciaran els treballs finals de condicionament del Passeig.

Els treballs de millora de les xarxes de clavegueram i pluvials, així com els treballs de transplantament de palmeres i obra de jardins ja han finalitzat. El resultat és un entorn amable, pensat per a la gent, amb un passeig de terra que s'ha perllongat fins a l'estàtua del Greco, com havia estat antigament. Durant els mesos d'estiu no hi haurà treballs i serà a partir del 15 d'octubre quan es tornaran a iniciaran les obres finals de condicionament.

Fins ara, s'han transplantat 18 palmeres (Washingtònies, Phoenix Dactilífera, Phoenix Canariensis), 14 iuques i 3 margallons, als nous emplaçaments del mateix entorn del passeig, s'ha procedit a la plantació de gespa i s'ha col·locat el sistema de reg per aspersió en tres parterres.

També s'han dut a terme els treballs d'acondicionament de voreres d'algunes illetes i la col·locació de nou paviment amb caixa única. Paral·lelament, s'ha substituït la xarxa de subministrament d'aigua, la instal·lació de noves canonades de clavegueram i la millora del col·lector de pluvials.

La zona és ara de prioritat invertida, el que significa que tot i ser un espai pensat per a les persones i on aquestes tenen prioritat, es permet la circulació de vehicles. Pel que fa a la circulació, la zona compta ara amb un únic carril de 5,8 metres d'amplada, de doble sentit i paral·lel al passeig, entre el carrer Espanya i la Fragata, on es fa el canvi de sentit. Els automòbils poden circular a 20 quilòmetres en aquest carril.

Actualment no hi ha restricció d'entrada de vehicles. Els que fan la càrrega i descàrrega, de 7.00 a 13.00 hores, disposen de zones senyalitzades amb una capacitat per a 32 camions. Fora d'aquest horari, aquestes places poden ser ocupades lliurament per turismes que vulguin apropar-se als establiments. La zona compta a més amb quatre places d'aparcament per a vehicles adaptats i nombroses places d'aparcament per a motocicletes.

El paviment utilitzat imita la terra amb una textura i una resistència adequades per aguantar les pressions de circulació. S'ha utilitzat un paviment granulat, amb dues parts de colors similars, una part rodada que es composa d'un 50% de granet i un 50% d'àrid, i una part més peatonal que serà sonoreductora amb un 20% de granet i un 80% d'àrid.