Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Alice Krige i Nick Antosca, premiats amb la Màquina del Temps de Sitges 2021

Els directors de ‘Luzifer’ (Peter Brunner) i ‘Sound of Violence’ (Alex Noyer) visiten Sitges per presentar les seves respectives pel·lícules.

Les dues darreres jornades han arribat carregades de títols molt esperats pels seguidors del Festival com el thriller de viatges en el temps Last Night in Soho, d’Edgar Wright, o la tailandesa The Medium (Rang-zong), de Banjong Pisanthanakun, director de la notable Shutter al 2004. El Festival demostra, un any més, exercir de mirall a la trajectòria de molts directors de gènere que un cop han debutat a Sitges i s’han guanyat el cor del públic, s’hi queden per sempre.

Ahir dimecres va estar marcat per la visita del director, escriptor i guionista Nick Antosca, creador d’universos fantàstics i terrorífics com els de la sèrie Channel Zero, que el va posar en el punt de mira, i autor de novel·les esgarrifoses com Pícnic a la luz de la luna. Antosca va desembarcar a Sitges per rebre el premi Màquina del Temps i defensar Antlers (Criatura oscura), pel·lícula d’Scott Cooper on exerceix de guionista. El mateix guardó s’ha lliurat avui també a Alice Krige, actriu reconeguda pel seu debut a Carros de foc de Hugh Hudson al 1981 i per donar vida a la reina Borg a Star Trek: Primer contacto (1996), entre d’altres. Krige, que ha participat en una trobada amb el públic dins del ma rc d’activitats d’indústria, ha comparegut també en la roda de premsa de She Will, pel·lícula que protagonitza, acompanyant la directora Charlotte Colbert, on ha manifestat emocionada el seu agraïment pel premi: “Quan em vaig assabentar, no m’ho esperava, ni tan sols esperava que algú hagués vist els meus treballs. M’emociona molt que vingui d’un país com el vostre on hi ha una collita de cinema extraordinari amb pel·lícules tan inusuals, provocatives i estranyes”. Colbert, per la seva banda, ha parlat sobre la pel·lícula que dirigeix: “She Will està rodada al nord d’Escòcia, a l’indret on va viure la darrera dona cremada assenyalada de bruixeria. Tres mil dones van ser condemnades en aquella època per no encaixar al sistema. Una tragèdia que es podia sentir en l’energia que envoltava l’ambient mentre rodàvem”.

Les projeccions no s’aturen a Sitges. Debuts com el de Camille Griffin a Silent Night, una obra nadalenca carregada d’humor negre on destaca l’actriu Keira Knightley, el Vampir de Branko Tomovic que reimagina la figura del vampir a la Sèrbia rural, el contundent rape & revenge de Violation de Madeleine Sims-Fewer i Dusty Mancinelli o el món de fantasia amb metàfora psicològica a The Blazing World (Carlson Young), han conviscut amb les criatures extraordinàries de Freaks Out, la segona aproximació al fantàstic del director de Le llamaban Jeeg Rob otGabriele Mainetti, una de les sorpreses del Sitges 2015, el retorn de Mickey Keating amb Offseason, un malson amb picada d’ull a l’univers d’horror còsmic de Lovecraft, l’estimulant visió de Bertrand Mandico a la ciencia-ficció francesa After Blue, o Inexorable, la darrera obra de Fabrice Du Welz, un habitual de Sitges artífex de títols com Calvaire (2004), Vinyan (2008), Alleluia (2014) o la más recent Adoration, premi especial del jurat i Millor fotografia a Sitges 2019.

Durant les últimes 48 hores s’han dut a terme a Sitges activitats que centren totes les mirades de la Indústria al Festival coster. Segueixen les presentacions de llargmetratges al Sitges Pitchbox, marc e n el qual ahir va tenir lloc el nou Showrunners Lab, un seminari introductori a aquesta figura mitjançant una taula rodona i sessió de mentoring que han dut a terme per Nick AntoscaJannik Tai Mosholt i Teresa Fernández-Valdés. També es va dur a terme el Producers Meet Producers organitzat pel Festival en associació amb la PAC (Productors Audiovisuals de Catalunya) i la presentació de la “Guia per la incorporació de criteris de sostenibilitat a pel·lícules i rodatges” amb la presència de Carlota Guerrero (Presidenta de la Catalunya Film Comission), Miquel Curanta (Director de l’Institut Català de les Empreses Culturals, ICEC), Luz Molina (assessora lletrada i responsable de l’European Green Screen Project a Promálaga) i Albert Battochi (comissari cinematogràfic a la Trentino Film Fund and Comission).

Pel que fa a les activitats paral·leles, s’han presentat a la carpa FNAC a les darreres hores els llibres El almanaque del vídeo. Historia oral de la era del videoclub de Xavier Sánchez Pons, Terror sobre ruedas de Enrique AgudoFantasmas. Relatos victorianos y eduardianos així com H. P. Lovecraft anotado. Más allá de Arkham. Edición anotada, tots dos amb presentació de Jordi Sánchez Navarro i Jordi Ojeda, el cómic Entremundos de Eduardo Zamarella i Day, de la autora Belén Culebras.

Galeria d'Imatges