Enceta el maig de les fotografies
El Fotomaig de Sitges, ha obert les portes amb més de 500 fotografies i 9 exposicions, que es reparteixen per diferents indrets dels municipi. La inauguració del Fotomaig es va fer dissabte a l'Espai Cultural Pere Stämpfli amb l'assistència del regidor de Cultura, Gabi Serrano i els impulsors d'aquesta iniciativa la Secció Fotogràfica del Grup d'Estudis Sitgetans (GES), encapçalats per Andreu Noguero.
Després de l'acte d'inauguració amb la mostra el XVI Certamen de fotografia Premi Catalunya 2009, organitzada per la Federació Catalana de Fotografia, els presents a l'acte van continuar el recorregut per l'exposició de l'Estudi Vidal on es pot veure un espai dedicat a l'Agrupació Fotogràfica d'Igualada, la segona entitat fotogràfica més antiga de Catalunya i la que va apadrinar el Sitges Foto Film, la primera entitat fotogràfica del municipi.
A continuació, els assistents es van traslladar a l'Edifici Miramar per veure la col·lectiva de l'Escola d'Adults de Sitges; la Biblioteca Santiago Rusiñol, protagonista el llibre d ela secció fotogràfica del GES; i el Mercat Vell, la col·lectiva de la secció fotogràfica del GES.
També es poden veure les exposicions del concurs Lleure i cultural del Retiro 2009/10 a la mateixa Societat; les instantànies del concurs Sitges Carnaval 2010 a la sala polivalent de l'Escorxador, organitzat per Finestra Oberta; i les fotografies del concurs infantil i juvenil lliure i sardanes al Casino Prado Suburense.
Finalment, la sala de la capella de la Fundació Ave Maria ofereix una selecció del seu treball com a fotoperiodista amb 24 instantànies sota el títol Xics: el cor del Barça captades pel prestigiós fotògraf, Kim Manresa.
Per a Gabi Serrano, regidor de Cultura, el Fotomaig ha crescut els últims anys i ho continuarà fent l'any que ve, ja que aquesta iniciativa es vol estendre a altres punts del municipi com al barri de Les Botigues.
La setena edició del Fotomaig també contempla altres activitats paral·leles com una visita guiada el proper 8 de maig a les sis de la tarda a la capella d'art de la Fundació Ave Maria amb Kim Manresa per la seva exposició. Tot seguit, se celebrarà un col·loqui amb aquest fotoperiodista per repassar la seva trajectòria i experiències. També hi ha espai dins del Fotomaig 2010 per a projeccions audiovisuals amb vídeos d'autors Sitgetans el proper 9 de maig a les set del vespre a l'espai Cultural Pere Stämpfli.
El proper 15 de maig hi haurà també a l'Espai Cultural Pere Stämpfli a les set de la tarda una nova projecció d'audiovisuals però en aquesta ocasió, anirà a càrrec de fotògrafs sitgetans. A l'endemà, el dia 16 de maig, es farà l'entrega de premis del concurs Carnaval 2010 i el premi infantil tema Sardanes a la sala polivalent l'Escorxador a les 13.30h.
Sitges es converteix així fins al 16 de maig en un gran aparador de la fotografia per sorprendre els afeccionats, curiosos i professionals d'aquesta disciplina artística. En total hi participen més de 100 fotògrafs amb més de 500 instantànies. Amb aquest ampli ventall d'actes, el Fotomaig 2010 pretén oferir una mirada al món de la fotografia des de diferents expressions artístiques i registres.