Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Gran nit amb accent català al Terramar CaixaBank amb Els Amics de les Arts i Ginestà

Dani Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué, celebren dues dècades d’èxits amb una gira que reivindica la vigència d’un dels repertoris més reconeixibles del pop català contemporani. Ginestà obre el doble concert presentant les cançons del nou disc "Gira tot igual, però diferent" i recuperant alguns dels títols que han marcat la trajectòria dels germans Júlia i Pau Serrasolsas

Els Amics de les Arts han portat aquesta nit al Festival Terramar CaixaBank de Sitges la celebració dels seus «20 anys d’Amics», dues dècades d’una trajectòria marcada per l’èxit i per un cançoner que ha deixat una empremta profunda en el pop català. Dani Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué han encapçalat el doble concert d’aquest dissabte als Jardins de Terramar, després de l’actuació de Ginestà, en una nit íntegrament dedicada a la música catalana.

Els Amics de les Arts han arribat a Terramar en plena celebració d’una trajectòria que ha anat molt més enllà de l’efemèride. «20 anys d’Amics» és la mirada del grup sobre dues dècades de discos, escenaris, personatges i històries que han connectat amb diverses generacions de públic.  A l’escenari del Terramar CaixaBank, el grup no s’ha limitat a plantejar un concert retrospectiu. Ha presentat un directe sòlid i expansiu, amb una banda formada per una secció de vents, baix i bateria.  Ha estat el seu tercer pas per aquest escenari que havien trepitjat anteriorment els estius de 2018 i 2023.

El repertori ha recorregut diferents etapes de la banda sense necessitat de convertir el concert en una successió cronològica d’èxits. Hi han tingut un pes especial peces que ja formen part indissociable de la seva història, com «4-3-3», «L’home que treballa fent de gos», que ha comptat amb la participació especial dels dos integrants de Ginestà, «Louisiana o els camps de cotó» i «Jean-Luc», al costat de cançons més recents que mostren que l’aniversari coincideix també amb un nou moment creatiu del grup. En aquest sentit, «Segurament t’estimo», interpretada aquesta nit a Sitges, és una de les peces que millor expliquen aquest present. Publicada el passat mes de maig de 2026, és el primer avançament del pròxim disc d’Els Amics de les Arts, previst per al 2027. La celebració dels vint anys conviu així amb noves composicions i amb la voluntat del trio de continuar ampliant un repertori que no ha deixat de créixer.

Abans del concert d’Els Amics de les Arts, ha estat el torn de Ginestà. Els germans Júlia i Pau Serrasolsas han portat a Sitges la gira del seu cinquè àlbum, Gira tot igual, però diferent, publicat aquest 2026. Ginestà ha combinat les composicions d’aquest nou treball amb algunes de les peces que han consolidat el seu creixement durant els darrers anys. El concert ha començat amb «Amb tu i per tu» i ha incorporat, entre d’altres, «Les coses senzilles», «Estimar-te com la terra», «La meva sort» i «Perdre el cap», amb què han tancat la seva actuació. Lletres molt properes, una mirada generacional sobre les relacions i els afectes i una sonoritat que alterna moments de major intimitat amb altres de vocació decididament pop han marcat el seu pas per Terramar CaixaBank.

Samire Duo, grup de pop/rock alternatiu català format per Irene Pallarès Giner i Quim Samsó Cuevas format a l'agost de 2022 per fer actuacions acústiques de petit format, ha protagonitzat la sessió del Imprescindibles, el cicle impulsat per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sitges que aposta pel talent emergent.

Aquesta nit arriba el torn de "This is Michael", l'espectacle tribut que recrea la música, el ball i la posada en escena de Michael Jackson amb una producció internacional de gran format. Per la seva part, el Cicle Imprescindibles presenta el concert d'Alex & Agnes. El duet, format per Alejandra Villar Caziani i Angès Ribes Domènech, interpreta diversos estils musicals en català, castellà, anglès i francés.

 

Més informació:

Programació Festival Terramar CaixaBank 2026

Programació Imprescindibles 2026

 

Galeria d'Imatges