Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

L’Agrupació de Balls Populars de Sitges lidera un documental sobre la Festa Major

L’entitat enceta una campanya de micromecenatge per finançar part del cost de l’obra, que farà una productora sitgetana i que serà d’uns 15.000 euros.

El documental sobre la Festa Major de Sant Bartomeu, que produeix l'Agrupació de Balls Populars, vol ser una peça audiovisual que expliqui com es prepara, es desenvolupa i es viu la festa. La narració es basarà molt en les vivències de persones de totes les edats, participants a les cercaviles o no, reflexionant sobre la visió actual de la cultura popular sitgetana, sempre des d'un ritme atractiu, impactant i dinàmic. L'enregistrament potenciarà punts de vista poc habituals, experiències humanes a peu de carrer més enllà de les cercaviles i els actes religiosos.

L'obra té també l'objectiu de promocionar Sitges amb un treball modern que capti l'ànima i l'esperit de la Festa Major de Sant Bartomeu. La junta directiva de l'Agrupació, liderada per Xavier Salmerón, fa mesos que treballa amb aquest projecte, que considera un dels més ambiciosos dels 35 anys d'història de l'entitat. La direcció de l'Agrupació ha confiat el projecte a l'empresa BlackMilk, un jove estudi creat per tres sitgetans especialistes en produir i desenvolupar projectes gràfics i audiovisuals.

Per finançar part dels prop de 15.000 euros que costarà el documental, l'Agrupació de Balls Populars ha posat en marxa un micromecenatge fins el 4 d'agost. Els qui vulguin col·laborar-hi, poden fer aportacions d'entre 10 i 100 euros, que tindran recompenses com incloure el nom del donant als crèdits o obtenir dues entrades per l'estrena als cinemes del documental i una còpia en DVD. Les vies per finançar el documental són dues.

D'una banda es pot accedir a través de la pàgina web www.verkami.com, on la xifra a cobrir s'ha estipulat en 1.000 euros, malgrat que es pot superar. A més, també es poden fer aportacions de 20 euros físicament als establiments col·laboradors (Llibreria Jornet, Els Pastissos de l'Àvia, Copisteria El Pati, Utopia Beach House, i Supermercat Virgili), també a canvi de recompenses.

El documental, que compta amb el suport institucional de l'Ajuntament de Sitges, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, preveu estrenar-se la pròxima primavera. Tant l'entitat que aplega bona part dels balls populars dels seguicis festius de Sitges, com la resta de balls i grups de grallers locals col·laboraran en aquesta iniciativa.