L’Ajuntament de Sitges programa dues càpsules formatives noves sobre hostaleria i restauració
L’Ajuntament de Sitges i el Gremi d’Hostaleria de Sitges programen les dues últimes càpsules formatives gratuïtes sobre competències per a l’hostaleria i la restauració amb l’objectiu de fomentar l’ocupació d’un sector amb molta demanda de personal.
L’Escola d’Hostaleria de Sitges, de l’Institut Joan Ramon Benaprès, acollirà la tercera càpsula formativa “Tècniques bàsiques en preparació de serveis d’aliments i begudes” del 24 al 27 d’abril i, també, la quarta càpsula formativa “Atenció bàsica en orientació i comandes al client els dies 3, 4, 8 i 9 de maig. Les dues formacions gratuïtes, de 20 h de teoria i pràctica, s’adrecen a les persones, que ja han participat a les dues primeres càpsules formatives (realitzades els dies 16 i 17 de març passat) i al Cara a Cara (realitzat els dies 28 i 29 de març passat).
Les dues càpsules s’emmarquen en el projecte de suport a l’ocupació en l’àmbit de l’hostaleria i la restauració 2023. La programació d’activitats va començar amb dues jornades que van girar al voltant del present i el futur del sector del sector, així com també de la contractació i la importància de la formació.
Tècniques bàsiques en preparació de serveis d’aliments i begudes
La tercera càpsula formativa “Tècniques bàsiques en preparació de serveis d’aliments i begudes” explicarà la preparació i presentació de cafè, infusions, sucs, gelats, batuts, d’entrepans, aperitius, plats senzills, cerveses, aiguardents, licors i begudes alcohòliques de més consum al bar, entre d’altres. També es farà una iniciació a la cocteleria bàsica i s’explicaran els procediments d’emmagatzematge, la recepció de mercaderies i conservació de matèries primeres, entre d’altres.
Atenció bàsica en orientació i comandes en català, castellà i anglès
La darrera de les formacions “Atenció bàsica en orientació i comandes s’impartirà en tres idiomes (català, castellà i anglès) i explicarà la importància de tenir coneixement sobre l’oferta bàsica del restaurant, com es fa la benvinguda i l’entrega de carta als clients, com es pren una comanda, les rutines del servei i com comunicar-se amb els comensals per a un servei de qualitat. També es donaran a conèixer les fórmules habituals d’expressió durant un servei.