L’artista i activista Manuel Corrales defensa els drets humans mitjançant l’art
L’artista i activista, Manuel Corrales, ofereix una exposició immersiva sobre la seva obra instal·lada a la primera planta del Miramar-Centre Cultural. La mostra ‘Miradxs, colors i trànsits’, inaugurada aquest dissabte, reivindica la defensa dels drets humans mitjançant l’art, fent visible la victòria de la bellesa enfront del trauma.
L'exposició mostra un total de 70 pintures, una instal·lació i 2 escultures creades entre els anys 2019- 2024. D’aquestes n’hi ha tres que s’han acabat fa un mes i que estan creades especialment per a aquesta proposta artística. Tot plegat conforma una mostra que ara es fa realitat, després de ser escollit com un dels projectes guanyadors per ser exposats aquest any al Miramar-Centre Cultural.
El regidor de Cultura, Albert Oliver-Rodés, posa de manifest que “volem
“volem apropar el talent local a la ciutadania i, per aquest motiu, aquest any hem apostat, excepcionalment, per programar més artistes fruit de la selecció de projectes expositius guanyadors de la convocatòria pública per ser exhibits al Miramar- Centre Culturals. La mostra de l’artista Manuel Corrales n’és un exemple a través d’un univers artístic que uneix reivindicació, llibertat i transgressió. Així volem destacar la importància de donar difusió i projecció de l’obra dels artistes que també han decidit viure a Sitges”.
Manuel Corrales explica que el títol de la mostra fa referència a tres aspectes diferents: “em centro en els ulls com a porta de l’ànima perquè cada persona tenim una mirada i una visió del món diferent. A més, he volgut que els meus personatges mirin cap amunt i tinguin mirades orgulloses per mostrar la diversitat i el sentiment de llibertat. En les meves obres el color és molt important i representa l’emoció a través de tons intensos i forts per aquella vulnerabilitat de sentir-ho tot. La mostra també inclou un espai dedicat als trànsits perquè considero que tothom esperem ser la millor versió de nosaltres mateixos”.
Al llarg dels anys, l’artista ha configurat un univers particular amb un estil figuratiu i expressionista. Manuel Corrales assegura que l’exposició pretén que l’espectador faci una mirada a si mateix i que l’obra actuï com a mirall. Vol que els espectadors ampliïn el seu horitzó. L'artista remarca que “em fa molta il·lusió exposar la meva obra al Miramar-Centre Cultural perquè era una meta i, a més, té una càrrega emocional”.
‘Miradxs, colors i trànsits’ de Manuel Corrales es pot veure fins al 28 de juliol a la primera planta del Miramar-Centre Cultural en el marc de La Pregonera 2024.
Manuel Corrales, “artivista” reivindicatiu
Manuel Corrales (Càceres, 1967) va estudiar belles arts a l’Escola d’Art de la Diputació de Càceres. “Però malgrat els meus estudis multidisciplinaris, em considero un artista autodidacta”, assegura l’artista plàstic. Al llarg de la seva trajectòria ha experimentat diverses disciplines a part de la pintura, com el gravat, l’escultura i la ceràmica.
Des de ben petit Manuel Corrales ja pintava. Després va estudiar belles art i va ampliar els seus coneixements i va experimentar amb l’objectiu d’aconseguir el seu llenguatge artístic propi. D’origen extremeny, Manuel Corrales és resident de la vila de Sitges des de fa ja més de 30 anys. Es defineix com un “artivista (una contracció d’artista i activista) dissident i divergent, que reivindica els drets humans des dels carrers de Sitges cap al món sencer, mitjançant les disciplines artístiques”.