Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

L’Ermita de Sant Sebastià reprèn l’activitat religiosa

Coincidint amb la festivitat de Sant Sebastià, l’estudiós del folklore i la història sitgetana, Sebastià Giménez, va presentar dissabte un repàs sobre les diferents etapes històriques de l’Ermita de Sant Sebastià.

L'estudiós del folklore i la història sitgetana, Sebastià Giménez, va celebrar dissabte la conferència Sant Sebastià: 150 anys d'història, a l'Espai Cultural Pere Stämpfli. L'acte va coincidir amb la celebració de la Festivitat de Sant Sebastià i la reobertura de l'Ermita, després de tres anys d'obres per a la seva rehabilitació.

Sebastià Giménez va repassar les diferents etapes històriques de l'Ermita i de Sant Sebastià, mort com a màrtir i protector de les epidèmies. Giménez va recordar també les diferents activitats que es van celebrar a finals del segle XIX i que van continuar a mitjans del segle XX, com l'Aplec de Sant Sebastià, que tenia lloc el dia de la seva festivitat, i oferia balls de tarda i fira amb venda de productes.

Finalment, Sebastià Giménez va esmentar que, al llarg de diferents segles, Sitges ha tingut una estima especial per aquest indret religiós que ha estat reformat en moments com la Guerra Civil, quan va ser profanat.

Un cop finalitzada la seva intervenció, Giménez va projectar una selecció d'imatges representatives de l'Ermita de Sant Sebastià.

El Grup d'Estudis Sitgetans té previst editar properament un nou quadern amb la conferència de Sebastià Giménez i algunes de les imatges que es van projectar.