L’Escorxador-Centre d’Arts Vives acull el tradicional Concert de Santa Llúcia 2024 amb música sitgetana
La regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sitges programa el 13 de desembre, a les 20 hores, el concert de Santa Llúcia titulat ‘Música sitgetana’ a l’Escorxador- Centre d’Arts Vives. El sitgetà Juanjo Rocha dirigeix el quintet de corda i piano format per Cecília Bruguera i Ricard Vallina (violí), Mònica Cruzata (viola), Sergi Huerta (violoncel), Eduard Sendra (contrabaix), i Carles Planas (piano) amb l’objectiu de convidar el públic a retrocedir més de cent deu anys enrere per gaudir de les músiques que s'interpretaven a la vila.
El repertori d’aquest any ofereix peces d’autors sitgetans com Manuel Torrens, Antoni Català, Gabriel Pallarès, Jordi Pañella i Antoni Pañella. Durant l’actuació també es podran escoltar altres temes de músics vinculats a la vila com Enric Morera i Eduard Toldrà, entre d’altres.
El concert de Santa Llúcia s’ha convertit en una proposta tradicional des de fa anys per Nadal. Per seleccionar els temes es recuperen músiques extretes de l’Arxiu Històric Municipal de Sitges i la Biblioteca Nacional de Catalunya per poder oferir un viatge musical. Els quintets de corda i piano, acompanyaven normalment els esdeveniments de principis del segle XX com els balls de societat, les vetllades musicals, la música de cine mut, les caramelles i per Nadal les representacions dels Pastorets.
Entrades
Les entrades es poden adquirir a culturasitges.cat/entrades o a través d'aquest enllaç directe