Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

L’ofrena al Doctor Robert centra la Diada a Sitges

Trenta-sis entitats i formacions polítiques van estar presents a l’acte entre formacions polítiques, regidors, govern municipal, entitats i moviments diversos.

L'ofrena institucional als peus del monument al Doctor Robert van tornar a centrar els actes de la Diada a Sitges, aquest 11 de Setembre. Fins a 36 col·lectius diferents van anar dipositant les seves ofrenes, entre formacions polítiques, regidors, govern municipal, entitats i moviments diversos. A més, un bon nombre de sitgetans van fer la seva ofrena de forma particular, omplint simbòlicament el jardí que envolta el monument al Doctor Robert de flors i missatges patriòtics. Al seu temps, un representant de la Policia Local i un dels Mossos d'Esquadra van ser els encarregats d'hissar la senyera situada al costat del monument, amb la interpretació del Cant de la Senyera de fons.

Malgrat la fina pluja que va acompanyar l'acte, la participació va ser similar a la d'altres anys. El batlle de Sitges, Miquel Forns, va recordar la pèrdua de les llibertats de Catalunya l'11 de setembre de 1714, una derrota que a Sitges havia arribat el 27 de juliol de 1713, durant el seu discurs institucional. Forns va assegurar que “el nostre autogovern no neix amb la Constitució espanyola de 1978. Fa segles que tenim la voluntat d'autogovernar-nos”. Al mateix temps, però, va remarcar que “tot i el patiment actual, tot i les amenaces constants contra les nostres institucions, la nostra cultura, la nostra economia, el nostre autogovern... no podran desfer la cohesió social del país, malgrat ho intentin. No ens resignarem”.

Molts dels assistents a l'ofrena van desplaçar-se a la tarda a trams de la Via catalana per la Independència, organitzada per l'Assemblea Nacional catalana. Prop de 900 sitgetans van anar-hi sota la coordinació de l'Assemblea Nacional de Sitges.