La Fundació Stämpfli arrenca amb una gran expectació
L'exposició “La prefiguració de la col•lecció de la Fundació Stämpfli”, inaugurada el passat dissabte a l'Edifici Miramar, ha estat el punt d'arrencada de la Fundació Stämpfli i ho ha fet amb una gran expectació en cercles culturals i artístics. Centenars de persones van assistir a l'acte inaugural, presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat, Joan Manuel Tresserras, que, amb la seva assistència, va avalar el suport de l'Administració autonòmica a la lloable inicitiva del matrimoni Stämpfli de constituir un Museu d'art contemporani a Sitges amb obres cedides per artistes de més de vint països diferents.
L'exposició, que es pot visitar fins el 23 de maig, reuneix 65 obres d'artistes internacionals contemporanis a Pere Stämpfli, que han estat cedides pels mateixos autors a la Fundació a iniciativa i petició del matrimoni Stämpfli. Aquestes obres constituiran el fons del futur Museu d'art contemporani de Sitges que la pròpia Fundació, amb la col•laboració de l'Ajuntament, obrirà a la vila. La primera fase d'aquest Museu s'obrirà a finals d'aquest 2010. El Museu estarà constituït per tres edificis del carrer d'en Bosch i la plaça de l'Ajuntament enllaçats interiorment i que conservaran, òbviament, les seves característiques exteriors.
La inauguració de l'exposició va ser un acte de notable rellevància per diversos factors. En primer lloc, per la dimensió de la col•lecció: obres d'artistes com Pol Byry, Robert Combas, A-Sun Wu, Jean Michel Maurice, Eduardo Arroyo o el mateix Pere Stämpfli, que constitueixen un interessant recorregut per les tendències artístiques dels darrers cinquanta anys. En segon lloc, per la presència a Sitges, amb motiu de l'acte inaugural, d'una llarga nòmina dels artistes que han cedit la seva obra i galeristes i altres personalitats de les arts, especialment, procedents de França. I, al mateix temps, per les complicitats entre la Fundació, l'Ajuntament, la Generalitat i els diferents cercles artístics en valorar la importància i repercussió que el Museu tindrà per a Sitges i , fins i tot, per al conjunt de Catalunya.
En aquests termes es van expressar les autoritats que van intervenir en l'acte inaugral. Tant el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, com l'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, i el regidor de Cultura, Gabi Serrano, van coincidir a agrair al matrimoni Stämpfli la seva generositat i a ressaltar les repercussions positives que tindrà la futura instal•lació en el teixit cultural de la vila i el país. Per la seva part, Pere Stämpfli, va mostrar-se il•lusionat per la culminació inicial del seu somni i per la resposta positiva dels 54 artistes que han donat la seva obra al futur Museu. El dia abans, en la roda de premsa amb els mitjans de comunicació, el crític d'art Daniel Giralt-Miracle va traçar un itinerari artistic per la Catalunya contemporània, en el qual Sitges, junt amb Cadaqués i Tossa de Mar, es presentava com una peça clau.
L'exposició està comissariada per l'exdirector del Museu Orsay de París, Serge Lemoine, i compta amb un catàleg editat per l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament i dirigit per Pascal Le Thorel. En la mostra es poden veure els plànols i la maqueta del futur museu.
Exposició “La prefiguració de la col•lecció de la Fundació Stämpfli”
Edifici Miramar (Davallada, 12. Sitges)
Del 20 de març al 23 de maig
Entrada gratuïta