Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Michael Myers torna a Sitges el dia de la premiere mundial d''El páramo'

‘Beyond the Infinite Two Minutes’, ‘Limbo’ i ‘Eight for Silver’, entre els títols destacats de la jornada de la jornada de dilluns del Sitges 2021.

L’inici de setmana a Sitges col·loca de nou al cinema estatal en el punt de mira amb l’estrena del debut en llarg de ficció de David Casademunt, director d’El páramo, un drama de terror rural inclòs a Secció Oficial a Competició. La pel·lícula, protagonitzada per Inma CuestaRoberto Álamo i Asier Flores, segueix la història d’una família que viu aïllada de la societat fins que un dia la presència d’una criatura aterradora posa a prova la seva relació. Aquest matí el realitzador i el repartiment de la pel·lícula han comparegut en una roda de premsa on Casademunt ha explicat: “És una pel·lícula de terror però és molt emocional. Ve d’un lloc molt personal, ja que quan era molt jove vaig perdre al meu pare i El páramo parla d’aquestes pors”. “El títol de l’obra genera una atmosfera per si sola, una de les idees més clares que teniem en el procés de creació era la de potenciar l’aïllament i la incomunicació”, ha afegit el cineasta. Roberto Álamo, per la seva banda, ha comentat que “la pel·lícula parla de la falta d’afecte, del que passa quan l’amor marxa i arriba la foscor”.

El noir xinés en blanc i negre Limbo, dirigit per Soi Cheang, un habitual  del thriller i el gènere fantàstic, s’ha presentat avui a l’Auditori en Secció Oficial, un thriller sòrdid sobre dos policies que persegueixen un brutal assassí de dones. De la mateixa secció i molt afí al leitmotiv de la bèstia interior d’aquesta 54a edició, s’ha projectat també la inquietant Eight for Silver de Sean Ellis, una original revisió de l’arquetip de l’home llop ambientada a finals del segle XIX. Precedida d’elogis a festivals com Toronto o Sundance, ha arribat avui també a Sitges Violation, debut de Madeleine Sims-Feweri i Dusty Mancinelli, un contundent rape & revenge la cruesa del qual ha estat comparada amb l’existencialisme de Lars Von Trier.

Destacable ha estat avui també la collita a la resta de seccions del Festival. Començant per una de les revelacions d’enguany, la japonesa Beyond the Infinite Two Minutes del debutant director i guionista Junta Yamaguchi, una proposta entranyable de come dia i ciencia-ficció en la línea d’esperit de baix pressupost i bones intencions de la celebrada One Cut of the Dead de 2018. De Panorama Fantàstic s’han programat avui dilluns tres propostes ben estimulants. La colombiana Llanto maldito, del director Andrés Beltrán, que planteja un thriller sobrenatural on la presència d’una dona misteriosa comença a fer trontollar l’estabilitat familiar. The Boy Behind the Door (David Charbonier Justin Powell), aquí el thriller s’intensifica per donar pas a una petita història de segrestos i desaparicions en un context inquietant i pertorbador que du la prova de foc dels llaços de l’amistat al límit de les conseqüències. I per últim, Knocking (Knackningar), òpera prima de l a sueca Frida Kempff, tota una experiència sensorial al voltant d’una dona que fuig d’un psiquiàtric desprès d’un atac de nervis, i a l’arribar al seu apartament, comença a escoltar una sèrie de sorolls estranys. A Sitges Documenta, per la seva banda, ha arribat una peça dedicada a un subgènere que sembla haver ressuscitat els darrers anys després de l’èxit de pel·lícules com Midsommar o La bruja, es tracta de Woodlands Dark and Days Bewitched: A History of Folk Horror, de l’experta en gènere i amiga del Festival, Kier-La Janisse. I de les projeccions de Brigadoon d’avui dilluns de pont, ha destacat l’estrena de Hellblazers, de Justin Lee.

La maquinària de trobades d’indústria a Sitges no para mai. Avui han tingut lloc un gran nombre d’activitats. Per una banda, les presentacions dels llibres oficials de la 54a edició del Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya: La bestia interior. Hydes, licántropos y otras figuras teriantrópicas en el imaginario audiovisual, coordinat per Ángel Sala i Jordi Sánchez-Navarro i amb textos de Lluís Rueda, Violeta Kovacsics, Marta Torres, Diego López i Mike Hostench, i Tres piezas para el asesino, de Pacus González Centeno. A més dels oficials, a la tarda s’ha presentat a la carpa FNAC el nou Scream Queer de Javier Parra a la carpa FNAC. També ha tingut lloc una sessió de pitching de Coming Soon i una trobada amb Paco Plaza, Alberto Marini, Rodrigo Cortés i Alejandro Ibáñez, guionistes d’alguns dels episodis d’Historias para no dormir, per analitzar el procés d’escriptura dels guions del remake de la serie de Chicho Ibáñez Serrador.

A Halloween Kills, la continuació directa de la renovada visió de la saga carpenteriana per part de David Gordon Green, els habitants de Haddonfield, esgotats de l’assetjament de l’assassí enmascarat, s’uneixen.