Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Presentació i recitals dels darrers treballs de Mireia Vidal-Conte i Daniel Busquets

L’acte se celebrarà aquest diumenge a La Cava de la Societat Recreativa El Retiro i tindrà entrada lliure.

La Societat Recreativa El Retiro recupera novament el gènere literari de la poesia i organitza aquest diumenge 20 de febrer, a partir de les 19.30 hores a La Cava de l'entitat, la presentació i recitals dels poemaris “Orlando natural” de Mireia Vidal-Conte i “La trama perfecta” de Daniel Busquets.

Mireia Vidal-Conte, nascuda a Barcelona el 1970, és autora d'obres com “Gestual” (2005), “Pragari” (2005), “Anomena'm nom” (2007) i “Margarides de fons” (2007), totes elles premiades i a través de les quals es pot percebre el compromís amb l'essencialitat.

A “Orlando natural”, Vidal-Conte, suma un nou graó evolutiu altament marcat per tres veus: les de Christina Rossetti, Rosina Ballester i Virginia Woolf, que s'entortolliguen per resoldre o per plantejar, el conflicte de l'escriptura en un espai verbal on no importa (o sí) el gènere, on no importa (o sí) el pas del temps, creant, a partir de la desfiguració sintàctica, un univers que tempta el lector a acceptar el repte que constitueix, naturalment, aquest Orlando.

Daniel Busquets, nascut a Barcelona el 1953, va començar a escriure de jove, primerament prosa, després prosa i poesia, i des dels anys noranta, intermitentment, només poesia. Els seus poemes són veritables històries perfectament tramades on una certa alquímia li serveix per transformar els diferents aspectes de la relació amorosa, sovint empeltats de sordidesa o d'atmosferes extremes, en delicats expositors verbals de bellesa.

“La trama perfecta” és un llibre sobre el plaer de la dilació, de no renunciar a cap d'aquests dos plaers: ni a la sensualitat creada per a l'elaboració del pacte entre els amants ni a la prolongació de l'acte mitjançant l'escenificació del pacte que, de vegades, contempla el domini del dolor. La de Busquets és una peripècia vital que suma la introspecció de l'investigador cultural que reverteix en erudició psicològica, artística, literària, social, a una experiència que s'ha gastat les sabates als escenaris més potents de la Barcelona canalla.

La presentació i recital dels dos poemaris tindrà entrada lliure a La Cava del Retiro.