La cantautora canària recorre tres dècades de trajectòria en una nit marcada per la proximitat amb el públic i pels grans èxits del disc que la va donar a conèixer l'any 1996. "Sin miedo", "Si tú no estás aquí", "El talismán" i "A fuego lento" protagonitzen alguns dels moments més celebrats de "Vamos a Star Tour", que confirma la vigència del repertori de Rosana.
Trenta anys després de la publicació de Lunas Rotas, Rosana ha celebrat aquesta nit als Jardins de Terramar l’aniversari del disc que va marcar l’inici de la seva trajectòria artística. Un concert que ha anat molt més enllà de la nostàlgia per convertir-se en un recorregut carregat d’emocions per tres dècades de cançons.
La gira Vamos a Star neix precisament del 30è aniversari de Lunas Rotas, publicat el 1996, però planteja una mirada àmplia sobre el conjunt de la seva carrera. A Sitges, Rosana ha revisitat aquelles primeres composicions des de la maduresa d’una trajectòria consolidada i les ha combinat amb cançons de diferents etapes de la seva discografia.
Sin miedo ha estat l’encarregada d’obrir la nit. Una elecció que funciona gairebé com una declaració d’intencions i que resumeix bona part de l’univers vitalista que ha definit l’obra de Rosana des dels seus inicis. A partir d’aquí, el concert ha avançat amb peces com Bebes de mí, La vida es bonita, Puede ser, No olvidarme de olvidar, Soñar es de valientes, Soñar i Hoy, dibuixant un primer tram en què la cantautora ha alternat intensitat emocional, ritmes més lluminosos i aquella manera directa d’escriure sobre les relacions, la vida quotidiana i el pas del temps que sempre ha caracteritzat les seves composicions. Rosana ha continuat el recorregut amb Llegaremos a tiempo, El cielo que me das, Con una hora menos i En la memoria de la piel, demostrant que la gira no es limita a reproduir Lunas Rotas, sinó que utilitza aquell disc com a punt d’origen per explicar una història artística de trenta anys. El repertori ha reservat alguns dels seus punts àlgids per als grans èxits que han definit la carrera de l’artista. Si tú no estás aquí, El talismán i A fuego lento han estat rebuts com autèntics himnes per un públic que ha cantat unes cançons instal·lades des de fa dècades en la memòria col·lectiva. La cantautora ha estat acompanyada per una banda formada per Rubén Sierra, a les guitarres, Bruno Suppo, al baix elèctric, Joaquín Migallón, a la bateria, i Gabriel Peso, als teclats. Després de Descubriéndote, ja en el primer bis, Rosana s’ha endinsat a la platea per a interpretar Si tú no estás que ha enllaçat amb un medley que incloïa Contigo, El talismán i A fuego lento.
El tram final ha inclòs Pa'ti no estoy, Con viento a favor i Mañana, amb què Rosana ha tancat una actuació des de la vigència d’un repertori que ha superat àmpliament el context en què va ser creat. Lunas Rotas va ser el punt de partida el 1996. Trenta anys després, els seus grans èxits continuen sonant amb la mateixa capacitat de connexió.
L'actuació dels Imprescindibles, el cicle impulsat per la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sitges que aposta pel talent emergent, ha estat a càrrec de la cantautora Miriam Monago, qui ha presentat el seu nou projecte, "Niña de ojos tristes", on evoluciona el seu so cap a un capítol més madur i emocional. Monago va debutar l'any 2023 amb "A todos aquellos que", i des d'aleshores ha publicat temes com "Rua Summer Carnaval" i "A rotos", presents en el repertori d'ahir a la nit.
Aquest dissabte 8 d’agost, Els Amics de les Arts i Ginestà compartiran escenari en una de les grans nits dedicades a la música catalana d’aquesta edició. Els primers celebren 20 anys de trajectòria amb una gira que els està fent recorre tot el país. I de la seva part, Ginestà, el projecte musical dels germans Júlia i Pau Serrasolsas, debuta al festival presntant el seu nou treball ‘Gira tot igual, però diferent’. El cicle Imprescindibles, per la seva part, oferirà el concert de Samire Duo, grup de pop/rock alternatiu català format per Irene Pallarès Giner i Quim Samsó Cuevas format a l'agost de 2022 per fer actuacions acústiques de petit format.