Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Santa Tecla posa el punt i final

El bon temps i l’elevada participació han estat les notes predominants d’una Santa Tecla que s’ha desenvolupat amb èxit assolint rècords de participació.

Tal com marca la tradició, els 21 morterets donaven el tret de sortida oficial dijous a la Festa de Santa Tecla. Simultàniament, repicaven les campanes de la Parròquia. A la tarda, una tranquil·la i àgil processó cívica recorria la Platja Sant Sebastià i els carrers més cèntrics per apropar la imatge de la Santa al presbiteri.

Els actes tradicionals de la Vigília van continuar amb el castell de focs i el ball de Gralles al Cap de la Vila on també va tenir lloc la representació del ball de Gitanes Com es feia antes, una actuació humorística a càrrec de membres de l'Agrupació de Balls Populars. Simultàniament al Passeig de la Ribera es celebrava una audició- ballada de sardanes amb la Cobla Ciutat de Cornellà i la revetlla de Santa Tecla amb l'orquestra Buhos i discjòqueis locals.

Un dels actes més seguits ha estat un any més la Matinal Infantil. Més de 1.200 nens van participar en la Matinal que, per segon any consecutiu, es dividia en dos recorreguts diferents, la Petita que sortia a les 7.00 des del Baluard i la Gran, que ho feia a les 7.30 des de la plaça de l'Ajuntament. La Matinal va permetre veure les simpàtiques i treballades construccions de bestiari i gegants elaborades pels més petits, així com els balls i entremesos infantils. El recorregut va finalitzar a La Fragata on es va servir esmorzar per a tots els participants.

Un dels moments més emotius de la Festa és l'ofrena a l'ofertori de l'Ofici. Enguany, el ball encarregat ha estat el dels Cercolets en nom del poble de Sitges. A continuació tots els balls i entremesos van protagonitzar la sortida d'Ofici, que va culminar amb tots els balls exposats davant la façana de l'Ajuntament i amb una actuació castellera a càrrec de la Jove de Sitges.

Els de la camisa color vi s'encarregaven, ja a la tarda, de l'espectacular baixada del pilar de quatre per les escales de la Punta. La Jove de Sitges va muntar el pilar a baix a mar i el va pujar i baixar per les escales exitosament i amb l'escalfor dels aplaudiments del nombrós públic que s'aplegava per seguir l'emotiva actuació.

Minuts més tard començava la Processó de Santa Tecla, que finalitzava amb l'entrada del tabernacle a la parròquia. Carregat per les pubilles de Sitges i acompanyat per una emocionada pendonista, Elena Ferré i Ràfols, la imatge de la Santa va entrar al presbiteri on l'esperava el ball de Cercolets.

Per cloure els actes tradicionals, la plaça de l'Ajuntament acollia la darrera encesa conjunta del Drac i l'Àliga que van sorprendre tothom amb un gir en el que les dues bèsties coordinaven els seus moviments. Per primera vegada es va poder veure les feres actuant de forma conjunta, el que demostra la bona relació entre les dues colles. Seguidament una massiva ballada final permetia veure les tres parelles de gegants moure's al ritme de les cançons més populars de la festa. Als jardins de la Societat Recreativa El Retiro es tancava la diada de Santa Tecla amb un concert a càrrec de Transadelica i d'Obi Funk Kenobi.

La Colla Jove de Castellers de Sitges protagonitzava la diada castellera dissabte juntament amb les actuacions de la Colla Jove dels Xiquets de Valls i els Castellers de Sant Cugat. Els de la camisa color vi van realitzar una exhibició sensacional de Santa Tecla plantant tres castells de 7 de la gamma alta: el 5de7, el 7de7 i el 3de7 per sota.

Dissabte a la nit, el Teatre Prado s'omplia de gom a gom, amb més de 400 joves, amb el concert del grup “Terapia de Shock” molt conegut per la seva cançó “Sense tu”, inclosa en la serie “Polseres Vermelles” de Televisió de Catalunya. En el concert, organitzat pel Casino Prado, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sitges, el grup va interpretar els temes del seu darrer disc “Tota la nit” i temes emblemàtics d'anteriors treballs.

Santa Tecla finalitzava diumenge amb l'acte de cloenda de la recapta per a la restauració de l'orgue de del Vinyet que va incloure un concert a càrrec de Salva Monzó i la soprano Ingrid Ustrell, a més de gralles i una visita guiada al Santuari. De moment, s'han aconseguit 13.759 euros, gràcies a l'aportació de 173 persones. La recollida de diners continuarà amb la Grossa de Nadal, on es vendran butlletes a un preu de 3 euros i es sortejaran 3 quadres d'autors sitgetans.

El punt i final al programa d'actes de Santa Tecla va arribar amb el XXIIIè Concurs Nacional de Colles Sardanistes “Trofeu Vila de Sitges” que per tercer any consecutiu es va endur la colla Mare Nostrum de Barcelona. El concurs va reunir 28 colles, superant així la participació d'edicions anteriors.

Amb la festa de Santa Tecla es tanca un cicle. La comissió de Festa Major i Santa Tecla, encapçalada per Francesc Rosell, acaba el seu treball i de cara a la propera celebració serà un nou equip de ciutadans l'encarregat de l'organització durant els propers dos anys. 

>Galeria d'imatges