Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Sitges acull una exposició de l'il·lustrador modernista Xavier Gosé

La seva relació amb artistes com Santiago Rusiñol, Miquel Utrillo o Ramon Casas va marcar alguna de les seves etapes artístiques.

"Xavier Gosé (1986-1975). De la Barcelona dels Quatre Gats al París elegant" és el títol d'una exposició sobre aquest il·lustrador europeu de finals del segle XIX i principis del XX i artista desconegut a Catalunya i a Espanya. La Sala Vaixells del Palau Maricel acollirà la mostra fins a l'1 de febrer.

L'exposició aplega una quarantena d'obres de l'artista lleidetà de naixement i format a Barcelona en l'ambient dels Quatre Gats. Les seves creacions publicades a les principals revistes editades a la ciutat, recollia influències orientals i va crear un tipus artístic de dona molt moderna per a aquella època, que seria imitat per altres artistes contemporanis.

L'etapa Barcelonina de Gosé, va estar marcada per la seva relació amb Els Quatre Gats al igual que Santiago Rusiñol, Miquel Utrillo i Ramon Cases entre altres. La vida al carrer, l'elogi a la dona, l'elegància a París i Gosé i la moda son els quatre àmbits temàtics que es pot veure a l'exposició.