Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Sitges presenta la iniciativa WomanInFan en un dia marcat per l’estrena mundial de Visitante

Jornada multitudinària a la catifa vermella d’avui divendres amb la presència dels equips de ‘The Execution’, ‘Visitante’ o ‘The Deep House’, entre d’altres. El projecte del filme Visitante d'Alberto Evangelio va nèixer a l'activitat Producers Meet Producers.

La segona jornada de Festival ha arribat carregada d’històries sobre realitats paral·leles, la influència dels video nasty, els assassins en sèrie soviètics o les cases encantades al fons de l’aigua. Totes aquestes propostes han arribat al públic de Sitges per mostrar que el cinema fantàstic pot sorgir des de qualsevol angle.

L’equip de Visitante ha obert la jornada de divendres a Sitges presentant en roda de premsa el debut d’Alberto Evangelio, una cinta de ciència-ficció que conjuga elements d’universos paral·lels en la línea de títols vistos a Sitges com Coherence amb una història de caire intimista que parla des de la quotidianitat de temes com la maternitat i les conseqüències de les eleccions personals. En la trobada, el director ha fet referència a l’ambigüitat de la pel·lícula: “La meva intenció era plantejar-li al públic aquest esforç en el visionat. Em sembla interessant quan l’espectador treballa per entendre el que s’està proposant a la història. Quan es genera un debat posterior a la projecc ió. El fan del fantàstic està més acostumat que cap altre a aquest tipus de pel·lícules que s’apropen a la ciència-ficció”.

Visitante, , va néixer del treball del seu director Alberto Evangelio (Benniwood) i del productor Sebastián Mery (Life & Pictures). Alberto Evangelio i el seu mentor es van conèixer a la primera edició del PMP, des de llavors han treballat junts. En la cinquena edició, de l'any 2020 de Producers Meet Producers es va poder visionar el teaser de la película. Producers Meet Producers és una trobada anual, entre productores consolidades i productores novelles, organitzada per PAC i l’Ajuntament de Sitges (Promoció Econòmica). L’objectiu és fer valdre i donar visibilitat a la figura del productor audiovisual, dins i fora del sector, generar indústria i teixir xarxa amb el talent emergent.

Tot seguit ha estat el torn de Censor amb la presència de la seva directora, Prano Bailey-Bond, el co-guionista Anthony Fletcher i la productora Helen Jones, que han comentat respecte la idea de la censura al cinema i la relació entre el terror i la violència. “La idea sorgeix desprès de llegir un article sobre la censura al Regne Unit durant els anys 80, un moment en què es censuraven la sang i els pits. En aquella època els censors eren homes i jo volia explorar-ho desde la perspectiva d’una protagonista femenina”, ha explicat la realitzadora. El co-guionista ha afegit que “era una època molt associada als ‘video nasty’ i a com els polítics culpabilitzaven aquestes pel·lícules de tot allò negatiu que succeïa a la societat, quan er a el mateix sistema polític qui ho generava”. Prano ha comentat també la situació actual de la censura: “Actualment no n’hi ha tanta al cinema anglès però si paradoxalment a les xarxes socials, on no és possible ni publicar una fotografia on s’hi vegin uns mugrons. Hi ha bastant temor a com ens comuniquen, què diem i com rebem informació a dia d’avui”.

Seguint amb les trobades de premsa, ha tingut lloc la presentació de la XVI edició del Premi Minotauro, que enguany ha estat atorgat a Fabián Plaza per la seva novel·la, Más fría que la guerra. Tocant al migdia, la premiada Belén Rueda ha comparegut davant dels periodistes per fer un repàs a la seva trajectòria en motiu del Gran Premi Honorífic que va rebre ahir nit a l’Auditori. L’actriu ha repassat la seva trajectòria posant èmfasi a la seva relació amb el gènere fantàstic, del que ha afirmat que “dóna molta llibertat per explicar històries, parla de sentiments i els porta a extrems on altres gèneres no poden arribar perquè surten de la realitat”. Respecte festivals de gèn ere com Sitges, creu que “estan aconseguint que a altres certamens de cinema més generalista es comenci a parlar del fantàstic amb els mateixos termes de qualitat que el dramàtic o social”.

Entre els títols destacats projectats avui es troben el retorn dels enfants terribles Julien Maury i Alexandre Bustillo amb The Deep House, una sorprenent aproximació al sobrenatural sota l’aigua que competeix en Secció Oficial junt amb altres obres com la britànica The Feast (Glwedd) de Lee Haven Jones, la cinta xinesa d’espionatge Impasse de Zhang Yimou o el violent thriller rus The Execution, presentat pel seu director Lado Kvataniya, qui també ha posat a la catifa vermella abans de la projecció a l’Auditori.

D’entre els esdeveniments d’indústria, ha destacat la presentació de la iniciativa WomanInFan, projecte que reivindica la figura de la realitzadora dins el cinema fantàstic. A la taula rodona, moderada per la directora de la Fundació, Mònica Garcia i Massagué, han participat l’actriu Belén Rueda, les realitzadores Prano Bailey-Bond i Ana Lily Amirpour, i la productora Helen Jones, així com les becades del programa, Laura FerrésIrene Moray i Anna Moragriega. També ha tingut lloc Sitges Tabook’s amb la participació especial del director, productor i guionista Pedro Olea que ha parlat sobre l’adaptació d’El bosque de Ancines de Car los Martínez-Barbeito a El bosque del lobo.

La catifa vermella ha posat punt i final al segon dia de Sitges 2021 amb l’arribada dels directors Oriol PauloVictor García i David Pérez Sañudo, que han presentat els teasers de Los renglones torcidos de DiosLa niña de la comunión i el curtmetratge Au Pair, inclòs a Secció Oficial, respectivament

Galeria d'Imatges