Últim cap de setmana de l’exposició de la col·lecció Stämpfli
L'exposició, oberta fins aquest diumenge al'Edifici Miramar, reuneix 65 obres d'artistes internacionals contemporanis a Pere Stämpfli i procedents de més de vint països diferents. Les creacions han estat cedides pels mateixos autors a la Fundació impulsada altruïstament pel matrimoni Stämpfli.
Aquestes obres constituiran el fons del futur Museu d'art contemporani de Sitges que la pròpia Fundació, amb la col·laboració de l'Ajuntament, obrirà a la vila. La primera fase d'aquest Museu s'obrirà a finals d'aquest 2010. El Museu estarà constituït per tres edificis del carrer d'en Bosch i la plaça de l'Ajuntament enllaçats interiorment i que conservaran, òbviament, les seves característiques exteriors.
La motra permet fer un recorregut per les tendències artístiques dels darrers cinquanta anys a través obres d'artistes com Pol Byry, Robert Combas, A-Sun Wu, Jean Michel Maurice, Eduardo Arroyo o el mateix Pere Stämpfli.
L'exposició La prefiguració de la col·lecció de la Fundació Stämpfli està comissariada per l'exdirector del Museu Orsay de París, Serge Lemoine, i compta amb un catàleg editat per l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament i dirigit per Pascal Le Thorel. En la mostra es poden veure els plànols i la maqueta del futur museu.
Amb obres i d'altres que s'incorporaran a la col·lecció, Sitges continua atreient l'atenció del món de les arts.