'Victus' arrasa, també a Sitges, en un Sant Jordi assolellat i multitudinari
Els llibreters locals assenyalen la darrera obra de Sánchez Piñol, Victus, com el gran èxit de vendes de Sant Jordi 2013 al municipi. La nova edició en català d'aquesta novel·la sobre el setge de 1714 s'ha posicionat de manera destacada com el llibre més venut en català i categoria de ficció. Pel darrera, altres títols destacats com Brúixoles que busquen somriures perduts d'Albert Espinosa, o La Reina Descalza, d'Ildefonso Falcones, en aquest cas en castellà. En categoria de no ficció S'ha acabat el bròquil de Jaume Barberà és un dels més venuts també a Sitges.
L'endemà de la jornada alguns llibreters apunten una disminució d'un 10% de les vendes respecte l'any passat “el llibre informàtic fa mal i l'augment de l'IVA i la crisi també”, d'altres, però, asseguren que s'han mantingut el volum de vendes respecte el 2012. Només en un cas el balanç és més que satisfactori amb un registre de vendes que duplica el l'any passat i entre l'increment de vendes asseguren que “s'ha venut molt llibre de caire social, una tendència que no vivíem altres anys”.
Entre les roses, la clàssica vermella continua triomfant, tot i que segons les floristeries “es viu una tendència cap al color”. Entre les parades de flors asseguren que s'acusa la crisi “la gent té més cautela i busca la millor oferta abans de comprar”.
L'ambient a la fira amb una trentena de 30 parades i el factor temps de cara, va comptar amb una major incidència de públic a partir de les 17h de la tarda. Fet que es va notar al mateix estand institucional amb un èxit de participació dels actes de tarda organitzats des de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament, com la lectura poètica Sitges Envers i el recital de textos dels alumnes de l'Escola Pia i l'escola Esteve Barrachina.
Durant tot el dia van desfilar també per aquest estand autors locals per signar les seves obres entre els que hi figura el sitgetà, Albert Gironés, que presentava el seu llibre Crónicas de un tripulante, on relata experiències autobiogràfiques a bord de diferents vaixells.