Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cultura

Xavier Gimeno, inicia el Corpus amb el Pregó del Clavell

Gimeno remarca el 'miracle' de la continuïtat de la tradició, amb els clavells com a protagonistes.

L'escriptor Xavier Gimeno, Ploma d'Or 2009, ha donat el tret de sortida de la Festivitat del Corpus amb el Pregó del Clavell, fent un repàs històric sobre el Corpus i els seus lligams amb Sitges, que es remunten a la històrica tertúlia al Cafè de la Xermada, el 1917, de la qual va nèixer l'Exposició Nacional de Clavells.

Gimeno considera que la continuïtat de la tradició del Corpus, protagonitzada per la flor del Clavell “és un miracle” i del qual és un “dels supervivents d'aquell Sitges dels Nostres Avis”, que va immortalitzar en el seu llibre Emerencià Roig. Un altre dels principals atractius d'aquesta flor, segons l'escriptor, és el seu lligam amb els sentits i la seva imatge visual, lligada a un projecte d'un “Sitges més verd i més florit”.

El Pregó del Clavell, que ha anat acompanyat de la Inauguració de l'Exposició Nacional de Clavells i Bonsais a la Societat Recreativa El Retiro, ha estat presidit per Joaquim Llena, Conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, que ha valorat el gran esforç de renovar i mantenir aquesta tradició, que durant la jornada de diumenge atraurà a milers de visitants. 


Més informació