Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Esports

El sitgetà Biel Ferrer, pilot oficial de motocròs de l’equip MX Racing Vichy Catalan Team

Ferrer, de 18 anys, participa al Campionat de Catalunya i d'Espanya pilot en categoria MX2, amb una moto de 250 centímetres cúbics, una activitat que compagina amb els estudis.

Sitges va ser ahir dijous l'escenari de l'acte de presentació de Biel Ferrer com a pilot oficial de l'equip de competició MX Racing Vichy Catalan Team. El sitgetà, de 18 anys,  sent una gran passió pel motor des de ben petit. Als tres anys Ferrer ja muntava motos, als 7 anys competia per primera vegada i des d'aleshores no ha parat mai. Actualment és pilot de motocròs de 250 centímetres cúbics a 4 temps i corre a la categoria MX2, que és per a nois de 16 a 25 anys.

Ferrer participa al Campionat de Catalunya de motocròs (competició que realitza des dels 8 anys) i al Campionat d'Espanya. Aquesta temporada per estudis no ha disputat totes les curses del campionat d'Espanya, per això, de cara la propera temporada es marca com a objectiu participar-hi en totes. Altres objectius que s'ha marcat com a objectius són créixer com a pilot i com a persona. Ferrer assegura que “no busquem resultats sinó aprendre i seguir la temporada que ve amb la constància. Treballem sota el lema: “humilitat, respecte i treball”.

El jove pilot s'ha mostrat molt satisfet de presentar-se a la seva ciutat natal i també de comptar amb el suport d'un patrocinador com Vichy Catalan sobretot en un context econòmic com l'actual. Com a sitgetà considera que a la vila hi ha molts amants del motor, tot i que el motocròs és un esport amb menys ressò mediàtic.

Biel i considera que viu actualment una temporada especial  per haver compaginat l'esport amb els estudis de segon de batxillerat i la preparació de la selectivitat. Al setembre continuarà la temporada actual amb la carrera d'enginyeria d'electrònica de Telecomunicacions a la UB. Segons Biel Ferrer, el motocròs, l'apassiona pels “salts la velocitat, el fang, la sortida amb 40 pilots a cada carrera”. “L'adrenalina pura és el que m'encanta”, manifesta el pilot.

La regidora d'Esports, Vinyet Lluís, i el regidor de Seguretat i Prevenció, Jorge Carretero, van estar al costat de l'esportista durant la presentació. Ferrer també ha estat acompanyat per Jordi Soriano, en representació de Prodecom Racing KawasakI; Joan Renart Director general de Vichy Catalan; Patxi Pèrez entrenador personal i excorredor de motocròs, Eduard Garro coach psicòleg esportiu especialitzat amb el món del motor. Els seus pares Patricia Enriquez i Jordi Ferrer, que és també director de l'equip de MX Racing Vichy Catalan Team, han compartit aquest moment amb altres familiars i amics que s'han aplegat al Sports Bar.

Segons la regidora d'Esports, Vinyet Lluís, “Sitges és una vila on hi ha molts amants del motor i sobretot molts ‘enduristes', però també cal donar suport al motocròs. És important tenir un esportista com el Biel Ferrer, amb un gran futur per endavant i amb grans valors que porta el nom de Sitges a tot arreu. Seguirem de ben a prop la seva trajectòria professional”.

Per a Joan Renart, director general de Vichy Catalan, “donem suport al Biel Ferrer perquè és un pilot català i pels valors que transmet. Hem de potenciar els esportistes amb talent, joves i apassionats com el Biel per convertir-se en referents d'altres joves de la seva edat”.

Segons Jordi Soriano, de Prodecom Racing KawasakI, “volem organitzar una estructura per tal que el Biel senti que forma part d'un equip, ja que més enllà des les aptituds també cal aprendre els valors de la vida”.

L'equip de Biel Ferrer viu amb més intensitat la recta final de la temporada actual, que acabarà al novembre. Durant l'estiu es produeix la temporada s'atura i coincidint amb aquest període l'equip marxa a Bèlgica i Holanda per entrenar amb l'objectiu de millorar i començar a agafar molta experiència. Al febrer del  2014 començarà la nova temporada per seguir rodant a la pista.