Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Habitatge

L’Ajuntament obre el termini per demanar els ajuts al pagament del lloguer

Des d’avui i fins al 31 de juliol ja es pot fer el tràmit a la seu electrònica municipal.

Les persones interessades en sol·licitar ajuts econòmics per al pagament del lloguer ho poden fer a partir d’avui i fins el 31 de juliol. Aquesta sol·licitud es pot fer a la seu electrònica de l’Ajuntament de Sitges, on hi ha un tràmit per a les persones que ja són beneficiàries i que volen continuar tenint aquest ajut i un altre per a les persones que ho demanen per primera vegada:

La regidora d’Habitatge, Carme Gasulla Blanco, asegura que “davant l’emergència habitacional que vivim a Sitges, amb uns preus dels lloguers molt alts, és una prioritat d’aquest govern municipal ajudar tant com podem els sitgetans i les sitgetanes per a que es puguin quedar a viure a Sitges” i recorda que “a més d’aquests ajuts econòmics directes, ja estem treballant en la construcció de 482 habitatges de protecció oficial, perquè ampliar el parc públic d’habitatge és un objectiu preferent d’aquest govern de Sitges”. La regidora Gasulla també subratlla que “estem col·laborant amb la Generalitat per crear 250 habitatges dotacionals a Sitges i per mantener la funció social dels 237 pisos de les promocions de La Caixa”. 

Els ajuts econòmics per al pagament del lloguer volen ajudar les unitats de convivència a les quals el cost de l'habitatge pot situar en risc d'exclusió social residencial. Les persones o famílies beneficiàries rebran un ajut durant els 12 mesos posteriors a l'anterior convocatòria. L'accés a aquest ajut i la quantia mensual es calcula en funció dels ingressos i la composició de la unitat de convivència, i la diferència entre l’import del lloguer que es paga, lloguer concertat, i l’import que s'hauria de pagar, lloguer just, d’acord amb els conceptes definits a les bases reguladores.

Dins del pressupost municipal del 2025, es destinen 720.000€ a aquests ajuts, amb possibilitat d’ampliar-ho en 30.000€ més. En la darrera convocatoria, 243 persones en van ser beneficiàries. En el cas de les persones que ja han obtingut aquest ajut en la convocatoria anterior, poden continuar tenint-la si la persona beneficiària manté les condicions i així ho sol·licita, i sempre que ho permetin les dotacions pressupostàries.