Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Participació Ciutadana

L’Ajuntament de Sitges fomenta la participació ciutadana

A partir d’ara els ciutadans podran formular els precs i preguntes que vulguin presentar als plenaris de manera telemàtica a través del web municipal i evitar així que s’hagin d’entrar personalment per registre a l’OAC.

Amb la finalitat de fomentar la participació ciutadana i poder donar una resposta més àgil i eficient, l’Ajuntament de Sitges ha posat en marxa un nova eina a través del web municipal on es poden presentar els precs i preguntes que els ciutadans vulguin exposar en els plens.

Fins ara els ciutadans que volien fer preguntes o presentar algun suggeriment en el primer torn de precs i preguntes que ofereix el ple, a dos quarts de set, calia que les presentessin personalment amb 24 hores d’antel·lació a l’OAC per registrar-les i tenir-les en compte per a la sessió plenària. El regidor de Participació Ciutadana, Josep Moliné, explica que “volem facilitar la participació de la ciutadania i donar també una resposta més acurada i treballada amb els tècnics de l’administració. L’objectiu és ser més àgils, transparents i eficients, alhora que millorar la gestió”.

Per presentar preguntes i precs cal emplenar el Formulari de Presentació de Precs i preguntes al Ple  al web municipal. La nova eina permet a tots els actors interns implicats (OAC, Alcaldia i Secretaria) conèixer l’estat de la tramitació de les preguntes i donar un millor servei al ciutadà.

Un cop el ciutadà hagi omplert el formulari on haurà d’indicar les seves dades personals, el seu correu electrònic i la pregunta o prec que vulguin exposar en el Ple, rebran una resposta a l’adreça indicada per assistir al Ple en que es tractarà la seva qüestió.

El ple però manté la possibilitat de fer precs i preguntes oralment al finalitzar la sessió plenària si l’horari del ple no s’allarga més enllà de les dotze de la nit, tal com regula el Reglament Orgànic Municipal.