Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Participació Ciutadana

L’Ajuntament de Sitges oferirà el Servei de mediació ciutadana

El servei té per objectiu oferir a la ciutadania un espai per gestionar de forma dialogada la resolució de conflictes veïnals, comunitaris, familiars, associatius o de la comunitat  educativa, entre d’altres. Una mediadora atendrà amb cita prèvia la ciutadania a les dependències municipals del carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament.

Coincidint amb el Dia Internacional de la Mediació, aquest dijous 21 de gener, la regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sitges anuncia l’entrada en funcionament del servei de mediació com un recurs per avançar cap a una societat més cohesionada.

La regidoria de Participació de l’Ajuntament de Sitges vol oferir a la ciutadania un procediment alternatiu per a la resolució de conflictes que es poden donar fruit de la convivència. Els conflictes poden ser en àmbits veïnals, comunitaris, escolars, associatius o familiars (-sempre que no es tracti de separacions ni divorcis- i sobre temes com la cura de parents amb dependència, herències o altres situacions similars). Aquest sistema de gestió de conflictes a través del diàleg, el respecte i la responsabilitat és una mesura alternativa a la justícia. La mediació també contribueix a millorar la qualitat de vida i les relacions humanes.

La regidora de Participació, Elisabeth Pérez, afirma que “ara recuperem el servei de mediació amb l’objectiu no només de solucionar conflictes sinó també per donar eines per a la gestió del conflicte a través del diàleg”. A més, la regidora Elisabeth Pérez afegeix que “en aquests processos també es forma i es dóna eines a la ciutadania en general, perquè puguin resoldre conflictes del futur. El conflicte és inherent a la nostra societat, la convivència genera conflicte, però el problema del conflicte no és tant la seva existència sinó com se soluciona. I apostem perquè la manera de resoldre’l sigui a través del diàleg i el reconeixement mutu, l’entesa mútua”.

El servei de mediació, situat a les dependències municipals del carrer Major cantonada amb Plaça de l’Ajuntament, és gratuïta i  comptarà amb la mediadora Blanca Puebla de la Fundació AGI, assistència i Gestió Integral, Fundació. Per poder sol·licitar aquest servei, que funcionarà en horari de matí i tarda, caldrà demanar cita prèvia.

Actualment es duen a terme els treballs, que van començar el passat 11 de gener, per a la posada en funcionament del servei. Es preveu que l’actuació estigui enllestida abans del mes de març. El servei de mediació és un projecte impulsat per l’Ajuntament de Sitges i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.