Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Participació Ciutadana

Trobada amb representants dels veïns per parlar sobre el futur de la vila

Els participants van fer propostes i van aportar idees, en matèria de sostenibilitat, qualitat del turisme, entre d’altres.

L'alcalde de Sitges, Jordi Baijet, va convocar dissabte a les Juntes de les Associacions de Veïns de la vila al Sitges Centre de Disseny, per parlar amb elles les propostes de futur per a Sitges, en el marc del programa “Dos més Dos” de l'Ajuntament, el cicle de xerrades amb sectors socials i econòmics de la vila que pretén fer un exercici de reflexió conjunta.

L'aposta per un turisme de qualitat, la sostenibilitat, el foment de la cultura i les millores en formació, són alguns dels àmbits que es van treballar durant la sessió.

Durant la presentació, l'alcalde Jordi Baijet va presentar als representants veïnals el programa participatiu “Dos més Dos” i va manifestar que Sitges ha de continuar obrint-se als barris i treballar per aquests. Durant l'acte es va parlar també sobre el “Projecte Vila”.

Als representants convidats a la reunió se'ls va proposar un mètode de treball consistent en aplicar una dinàmica de grup consistent en primer lloc, en fer una reflexió individual amb propostes i idees sobre Sitges, i en segon lloc, es van debatre els temes col·lectivament fins arribar a unes conclusions consensuades per tots els assistents.

Les conclusions d'aquesta reunió seran estudiades a fons per l'equip de govern i serviran per posar en marxa futures actuacions. Després del parèntesi de Nadal, les reunions del programa "Dos més Dos" continuaran amb els joves, els infants i el barri de Les botigues i el poble de Garraf.


Programa "Dos més dos"

“Dos més Dos” és en un cicle de xerrades dirigit a tots els sectors de la vila, tant econòmics com socials, per tal de fer arribar les propostes plantejades pel govern, així com per recollir els suggeriments que es puguin fer des d'aquests àmbits.

La situació econòmica ha fet redimensionar els objectius del Projecte de Sitges i malgrat es comencen a dibuixar els primers símptomes de recuperació, l'Ajuntament de Sitges ha hagut de liderar un model de canvi  per fer front a l'actual crisi econòmica.

En aquest sentit, l'alcalde vol compartir amb els sectors de la vila els projectes i reptes per marcar les principals línies d'actuació de Sitges per al futur.