Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Participació Ciutadana

Un Pressupost Participatiu més enllà de les propostes guanyadores

A més dels cinc projectes guanyadors que es repartiran la partida d’un milió d’euros, també s’implementarà el projecte més votat al poble de Garraf i a Les Botigues.

L'Alcalde de Sitges, Miquel Forns, i el regidor de Participació Ciutadana, Josep Moliné, van exposar els punts forts i febles del procés de participació ciutadana més important dut a terme a nivell municipal per l'Ajuntament, el Pressupost Participatiu. L'Audiència Pública, celebrada aquest dimecres al Miramar, ha servit per concloure aquest procés al que l'Ajuntament ha destinat un milió d'euros per realitzar els cinc projectes més votats per la ciutadania.

L'alcalde de Sitges va explicar que aquest ha estat el primer Pressupost Participatiu i que la seva voluntat és que es continuï realitzant en els propers anys. Tot i això, l'Alcalde va assegurar que hi ha aspectes millorables perquè Sitges té singularitats com a municipi amb dos nuclis allunyats del centre de la vila i que aquest “és un aspecte que cal regular de cara a properes edicions”.

Per conèixer el grau de satisfacció ciutadana en relació al procés, al web municipal i a l'OAC es pot omplir un formulari on pot valorar fins al mes de març diferents aspectes relacionats amb aquest procés.

En total, el Pressupost Participatiu va rebre 371 propostes, de les quals 211 van ser descartades en tant que no complien els requisits establerts pel procés. Tot i que van ser 72 les propostes  sotmeses a votació, es calcula que un total de 160 propostes podrien ser executades. El procés de votació ha comptat amb 832 participants, que representen el 3'42% del cens potencial. En aquest sentit, el regidor de Participació Ciutadana, Josep Moliné, ha assegurat que “haver aconseguit aquesta participació ciutadana en un procés fins ara desconegut ens encoratja a continuar amb aquesta aposta i millorar les seves possibilitats per augmentar encara més aquesta xifra.


Les propostes que es realitzaran amb el milió d'euros

- Renovació dels vestidors del Camp de Rugbi
- La remodelació i ampliació de l'Estadi Municipal d'Aiguadolç
- La instal·lació de lavabos públics al Passeig Marítim i a l'estació de trens
- La creació d'un espai d'acollida per a persones indigents
- L'adequació d'una zona verda a les Cases del Sord.

El Govern ha volgut anar un pas més enllà, i gràcies a l'acord pres en consens amb tots els portaveus municipals, s'implementarà el projecte més votat al poble de Garraf, fer dos trams d'accés per a persones amb mobilitat reduïda, i a Les Botigues, la redacció del projecte de construcció d'un Centre Cívic. La dotació pressupostària per aquestes propostes provindrà de subvencions i del romanent de 2014, un cop feta la seva liquidació.

A partir d'aquestes partides el Govern ha adquirit també el compromís d'impulsar la cinquena proposta més votada, la que proposava millores a l'Escola d'Adults, que no es va incloure entre les cinc seleccionades perquè tenia un cost aproximat de 900.000€. Tot i això, l'Alcalde va anunciar al darrer Ple que durant el proper exercici s'encarregarà el projecte executiu per realitzar la reforma en un futur. De fet, la viabilitat econòmica i tècnica permetrà que l'Ajuntament realitzi les 14 primeres propostes més votades, entre les quals es troben, entre altres l'adequació de “El Rusc”, l'acondicionament de Can Robert o altres propostes que fan referència a actuacions de manteniment a la Via Pública en diferents indrets de Sitges.