Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

“Consum, punt de trobada” a Sitges

L’Alcalde de Sitges, el Director de l’Agència Catalana del Consum, i el regidor de Turisme, Empresa i Ocupació han visitat l’exposició itinerant que mostra l’estructura del consum a Catalunya.

L'alcalde de Sitges, Miquel Forns, el director de l'Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, i el regidor de Turisme, Empresa i Ocupació, Ferran I. Llombart, han visitat aquest dilluns l'exposició itinerant "Consum, punt de trobada", una mostra que està instal·lada des del 31 d'octubre i fins el proper 15 de novembre a la Fragata de Sitges.

Amb aquesta exposició, l'Agència Catalana del Consum vol donar a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores explicant quina és l'estructura del consum a Catalunya, un model que actua en favor de la protecció de les persones i que amb la introducció del Codi de Consum de Catalunya, ha reforçat els seus objectius.

L'exposició intenta potenciar la vessant més crítica, reflexiva, responsable i sostenible en el consum, amb l'objectiu d'educar al consumidor i aconseguir la seva autosuficiència en les relacions de consum.

"Consum, punt de trobada" és una mostra itinerant que ha estat present a Barcelona i Lleida, i  després de Sitges, arribarà a Tarragona.


El concepte expositiu

L'exposició es composa de cinc parts: 

1. Codi de consum. Marc jurídic
El punt de partida de l'exposició és la presentació del Codi de Consum de Catalunya, un marc jurídic que per primera vegada a Europa recull tota la legislació dispersa en matèria de consum. El visitant, a través d'una activitat interactiva on es simulen situacions de consum reals, pot comprovar com el protegeix la nova legislació.

2. Drets i deures. Persones i empreses
En aquesta zona es presenta l'espai d'empreses, part fonamental en les relacions de consum, i es convida al visitant a realitzar, a través d'un programa interactiu, un petit test d'autoavaluació per conèixer el grau de coneixement dels seus drets i deures.

3. Seguretat de productes. La seguretat és cosa de tots
En aquest espai es promou la complicitat de les persones consumidores en els temes de seguretat i, a més, es representen les relacions que s'estableixen entre les autoritats de consum dels diferents països a través de les xarxes internacionals i la participació de Catalunya en aquesta estructura. 

El visitant pot reflexionar sobre aquests temes a través d'un programa interactiu que mostra una selecció d'objectes i els punts claus dels mateixos on s'ha de parar especial atenció pel què fa la seguretat. A més a més, es presenta una petita mostra de productes retirats amb l'explicació del risc que comportava per a la seguretat de les persones.

4. Informació i formació. El consum s'aprèn
En aquest espai es mostren les activitats de l'Agència Catalana del Consum i es fa una visita guiada per dos programes d'informació a les persones consumidores que fan referència a la lectura de les factures dels principals subministraments: aigua, llum i gas i al programa sobre la gestió del pressupost familiar. Precisament, tant formació com informació són dos puntals de la política de consum desenvolupada per l'ACC i així es fa palès en tota l'activitat de l'Escola Catalana del Consum i la comunicació que dur a terme l'agència a través de múltiples canals de comunicació.

5. Consum reflexiu. El consum reflexiu ens beneficia a tots
Tanca l'exposició un vídeo de la tasca que fa la xarxa NEPIM, on es recullen algunes de les iniciatives més representatives dutes a terme per gran part de les regions que formen part de la xarxa. 

En aquest espai el visitant podrà aprofundir en conceptes tant importants com: consum crític, consum responsable, comerç just, autosuficiència de les persones consumidores, consum sostenible o estalvi energètic, que s'han anat desenvolupant al llard de tota l'exposició.