Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

“Tallers d’artistes de Sitges”, nova oferta turística de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges

La visita farà una introducció de la relació de Sitges amb el món de l’art, els orígens del Sitges artístic i la seva evolució, també adreçada als sitgetans.

Els visitants de la vila tindran l'oportunitat de realitzar una visita guiada a cinc tallers d'artistes de la vila, conèixer els estils i les tècniques que utilitzen, a més de formular preguntes i adquirir obra i, alhora, els artistes podran explicar el seu treball per donar conèixer la vinculació de sitges amb l'art. Els tallers que visitaran són el de la Blanca De Nicolás al passeig Vilafranca, Carmen Nicolás al carrer Bonaire, Cristòfol Almirall al carrer Sant Pere, Manuel Blesa al carrer Carreta i Núria Corretgé al carrer Sant Sebastià.

La ruta turística “Tallers d'artistes de Sitges”, pensada també per als sitgetans, s'inciarà el proper 14 de setembre en prova pilot i fins el mes de novembre, amb horari d'11 del matí a 1 del migdia, i es realitzarà en Català, Castellà i Anglès amb el suport de les guies d'AGIS. El preu serà de 8€ per persona, no s'establiran descomptes per a grups, que no podran ser de més 15 persones i les sortides tindran un mínim de 5 participants. De cara a l'estiu vinent, l'activitat s'ofertarà àmpliament.

Durant l'acte de presentació als mitjans de comunicació, l'alcalde de Sitges Jordi Baijet ha volgut posar de manifest que es tracta d'una iniciativa atractiva i original que obres les portes dels tallers amb un sentit pedagògic, de contacte personal, per entrar en l'intimitat dels artistes, en el marc de l'Espai de les Arts.

Per la seva part, la regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Carmen Prat, ha declarat que la inciativa promoguda pels mateixos artistes va ser rebuda amb entusiasme i que l'Agència està oberta a iniciatives provinents del sector privat que en aquest cas contribueix al turisme cultural.


A la recerca de nous productes turístics

El turisme està necessitat de productes basats en l'experiència personal, fets a mida de les persones, declara la directora de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges, Montse Arnau. L'Agència treballa per oferir un producte diferenciat, fugint de productes massíus i que poden trobar-se a tot arreu, encara que sigui difícil desmarcar-se, declara la directora.

Amb aquest projecte l'Agència de Promoció Turisme de Sitges compleix tres dels objectius del seu Pla Estratègic. En primer lloc; potenciar el turisme cultural del municipi, en segon lloc; programar una oferta adreçada no només el visitant, sinó també pensada per al propi sitgetà o sitgetana i, en tercer lloc; oferir una nova proposta per desestacionalitzar el turisme i crear nous productes per als períodes que Sitges rep una menor afluència de visitants.