Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

80% d’ocupació hotelera a Sitges durant el mes de juny

Les previsions per aquest estiu són que l’ocupació es mantingui respecte a l’any passat, tot i que els hotelers estan a l’expectativa tenint en compte que cada vegada hi ha més reserves d’última hora.

Les bones temperatures i els dies assolellats han fet que l'ocupació hotelera de Sitges durant el mes de juny hagi arribat al 79,5% d'ocupació, 5 punts per sobre de la de 2011. A les platges, aquest mes de juny també hi hagut més afluència de banyistes. En canvi, el comerç i la restauració s'han ressentit de la crisi econòmica i la despesa dels visitants i turistes en aquests dos sectors es manté en la línia de l'any anterior.

Cara als propers mesos, juliol i agost, la previsió de diferents agents turístics és molt prudent, ja que el moment econòmic global fa difícil de determinar com reaccionaran els turistes i  visitants.  El President del Gremi d'Hostaleria de Sitges, Joan Anton Matas diu que “nosaltres som força optimistes perquè hem tingut un bon juny i les reserves per al mes de juliol van a bon ritme. També s'ha de tenir en compte que cada vegada es reserva més a última hora aprofitant les facilitats que dóna internet. Actualment més del 50% de les reserves ja són on-line”.

Referent a la procedència del turista, les reserves indiquen que se seguirà la mateixa tendència que el 2011, és a dir, una majoria de turistes nacionals, tot i que augmenta l'estranger, encapçalat pel turista anglès i francès. Segons les primeres dades, també sembla que incrementarà el nombre de turistes procedents de Benelux i Alemanya fruit de la poca receptivitat d'altres destinacions, i que hi haurà un major volum de turistes russos. En aquesta línia, el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Sitges, Jorge Carretero, explica que “aquest augment del turista rus constata la repercussió de les


accions de promoció que des de l'Agència de Promoció Turisme de Sitges s'estan duent a terme per captar aquest  mercat. El turista rus està buscant noves destinacions i ara tenim una oportunitat de captar-lo. És un client que acostuma a tenir un poder adquisitiu alt i és molt interessant per a Sitges.”

En aquesta línia, el President del Club de Tast, Antoni Alemany explica que “el turista estranger gasta més en els àpats que el nacional, especialment el rus”. Dins de l'àmbit de la restauració, Alemany també manifesta que “com a conseqüència de la llei que regula el consum de tabac en els locals, hi ha una major petició de terrasses”.

Referent al comerç, seguint la mateixa tònica que l'any 2011, el President de la Federació de Comerciants i Empresaris de Sitges (FECES), Enrique Fuertes, “el mes de juny ha estat força fluix. Ara esperem que a partir del mes de juliol amb les rebaixes, les vendes es dinamitzin”.  Referent al perfil del client, Fuertes explica que “el turista nacional gasta poc. De moment els clients més actius són els europeus”.

Des de l'Associació Turística de Platges de Sitges, el seu president, Manel Martínez diu que “malgrat la crisis, esperem tenir un bon estiu. Des de l'Associació a més,  hem preparat diferents accions en motiu del nostre 25è aniversari. Per exemple, el 25 de juliol, agost i setembre, cada client que demani dues cerveses tindrà la tercera gratuïta; cada client que demani dues hamaques, tindrà la tercera sense càrrec; i cada client que llogui un patí durant 1 hora, tindrà 15 minuts de franc”.

Davant d'iniciatives com aquesta, l'Alcalde de Sitges, Miquel Forns, felicita l'empenta de particulars ja que “en aquests moments l'administració i l'empresa privada hem d'anar de la mà per poder generar activitat econòmica. En aquest sentit el sector turístic és especialment actiu. Tenim exemples clars com l'Associació Turística de Platges de Sitges amb els actes de celebració del seu aniversari i la instal•lació de megafonia a les platges, el sector hoteler amb diferents establiments remodelats per

aquesta temporada 2011; i diverses iniciatives que contínuament ens presenten per dinamitzar l'activitat de Sitges”.

A l'Oficina d'Informació Turística de la plaça de l'estació, aquest juny també hi hagut un augment de consultes, sobretot coincidint amb esdeveniments com la Festa del Corpus i la Sitges Fashion Weekend.