Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Promoció econòmica

Balanç positiu de les primeres activitats comercials de la campanya de Nadal a Sitges

La primera edició de la Botiga al carrer i la tradicional Fira de Santa Llúcia se salden amb un balanç positiu per part de les associacions implicades.

L'Associació de Veïns, Comerciants i Amics del Cap de la Vila i el carrer Jesús van organitzar dissabte la primera edició de La botiga al Carrer. 27 botigues i establiments van oferir els seus productes al carrer durant el dia, en una activitat que es va repetir diumenge, gràcies a la bona experiència de la jornada anterior.

A les parades, en molts casos ambientades amb motius nadalencs, s'oferien descomptes, promocions especials i tastets gratuïts dels seus productes.

Jordi Romà, president de l'Associació de Comerciants del Carrer Jesús, considera que la primera edició de La botiga al carrer “ha estat molt positiva. No hi hagut un gran índex de vendes però els comerciants estan contents ja que la iniciativa ha suposat entre d'altres, tenir l'oportunitat d'establir un primer contacte i conèixer futurs clients”. Un fet que destaca és que “ durant el cap de setmana i gràcies a aquesta iniciativa ha incrementat el trànsit de públic al carrer Jesús i al Cap de la Vila. Per això estem convençuts que si es potencia l'ambientació amb activitats lúdiques i culturals, podem augmentar el número de clients”.

Després d'aquesta primera experiència, els organitzadors ja es plantegen una segona edició que en principi es podria celebrar a començaments del 2013 un cop finalitzi el període de rebaixes d'hivern.

També, de dijous a divendres, s'ha celebrat a Sitges la Fira de Santa Llúcia. Que ha rebut unes 7.000 visites, segons els organitzadors. La xifra s'ha reduït lleugerament respecte l'edició passada quan van visitar la Fira de Santa Llúcia unes 10.000 persones. En aquest sentit Ramon Parés, president de Traditeca, organitzadora de la Fira, ha explicat que “es nota la crisi i, tot i que la Fira de Santa Llúcia ja es una activitat consolidada, potser faltaria assentar-la a nivell de dates per a que tothom pugui saber quins dies trobar-la”.  

68 parades amb productes diversos, des d'artesania a ornamentació nadalenca passant per l'alimentació. Aquest any la Fira ha doblat el nombre de parades respecte l'edició anterior, i a més s'ha enriquit amb una variada oferta d'activitats infantils i familiars. Els visitants de la Fira han pogut participar en diferents tallers o propostes com un passeig amb poni o carrusels ecològics. L'objectiu de l'organització era aconseguir crear un espai atractiu per a tota la família, amb la voluntat que la Fira es converteixi en un punt de trobada de les famílies i en un referent en el calendari de fires a la vila. Ramon Parés ha assegurat “que el públic familiar és molt agraït i que durant aquests dies a la Fira, les famílies han participat i han gaudit de totes les activitats”.

Complementàriament, els visitants a la Fira s'han pogut apropar a la Vall d'Aran, que era el territori convidat aquest any, a través de danses i músiques pròpies, i de la representació dels antics oficis de la Vall. La voluntat de la invitació dels aranesos a Sitges és establir ponts d'intercanvi cultural amb altres pobles, viles o ciutats que puguin ser interessants per la seva riquesa i incloure-les dins les activitats pròpies de Santa Llúcia..

El regidor de Turisme, Empresa i Ocupació ha destacat que “les activitats d'aquest cap de setmana han servit per promoure el comerç a la vila amb activitats tradicionals com la Fira de Santa Llúcia i altres com La botiga al carrer. Una iniciativa que es pot recuperar i plantejar en altres èpoques per fomentar l'activitat comercial no només en aquestes dates sinó durant tot l'any”.

La campanya comercial de Nadal a Sitges continua aquests dies amb noves propostes. L'Ajuntament de Sitges i la Diputació de Barcelona impulsa Comerç de proximitat. Tot el que necessites, a les teves mans. Comerç proper, comerç al teu municipi. Una campanya que comença avui mateix i que s'allargarà fins al 7 de gener amb la voluntat de promocionar i incentivar el comerç de proximitat als 21 municipis adherits.

Les persones que no saben què regalar o que volen optimitzar el seu temps, poden trobar una solució amb la targeta regal Best Sitges. L'Agència de Promoció Turisme de Sitges repeteix la iniciativa que permet regalar crèdit per valor de 25€, 50€ o 100€ amb una targeta que es podrà abonar en els establiments comercials i de restauració que pertanyen a Best Sitges. La targeta es pot adquirir a l'Oficina d'Informació Turística, situada a la plaça Eduard Maristany.

Més enllà de l'important activitat comercial de Nadal, també hi ha altres propostes complementàries incloses a la campanya Viu a Sitges el teu Nadal. Tota l'activitat per a les properes festes es pot consultar a www.sitges.cat/elteunadal i a les xarxes socials.

> Galeria d'imatges